"Вотът "Срещу всички" може да доведе до оспорване на изборите” е  водещo заглавиe на в. “Сега”
Опасността изборите да бъдат касирани заради противоречията в Изборния кодекс с конституцията става все по-голяма. Вместо да оправят кашата, която сами забъркаха, депутатите вчера абдикираха от дебата по проблемите и Народното събрание се разпусна до вота. Така тежкият правен казус около квадратчето "Не подкрепям никого" в бюлетината за президентските избори остана висящ.

Според конституцията изборните резултати се определят след преброяване на действителните гласове и чл. 278 (2) т. 9 на Изборния кодекс определя бюлетините с "Не подкрепям никого" точно за действителни. Методиката за определяне на резултатите от гласуването при изборите за президент и вицепрезидент, която всъщност е приложение № 2 към чл. 312 от ИК, обаче изключва бюлетините "Не подкрепям никого" при броенето на резултатите, което е директно нарушение на конституцията. Така се появява възможност кандидат да бъде избран на първи тур с под 50% от действителните гласове.

Прочети още от статията на в. “Сега”

“Половината шосета без осеви линии” четем във в. “Монитор”
Половината от републиканските пътища в страната са без осеви линии преди зимата, това става ясно от справка на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ), предоставена на Агенция „Монитор”.

По данни на ведомството от началото на годината досега е обновена хоризонталната маркировка на около 3000 км. До края на декември се планира при добри метеорологични условия да бъдат маркирани още 2500 км или общо дължината им ще бъде 5500 км. Всички държавни шосета в страната са общо почти 20 000 км, но част от тях са бившите селски пътища, за които не се изисква хоризонтална маркировка. От АПИ отчитат, че в най-лошо състояние остава маркировката именно по третокласната пътна мрежа.

На много места в страната проблем е не само липсата на маркировка, а качеството й. Случва се осеви линии, маркирани през пролетта, особено по общинските пътища, да не издържат до зимата.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

“Спираме от движение прекалено шумни коли”, извежда на първа страница в. “Стандарт”

Отнемаме книжката на всеки водач, който е с неплатен акт или фиш, казва комисар Тенчо Тенев

- Комисар Тенев, какъв е проблемът с регистрацията на автомобили, защо има опашки в столичния КАТ и кога спънките ще бъдат отстранени?

- Проблемът не е в сървърите на КАТ София, а в цялата страна. По веригата има техническа неизправност в системите. Опитваме да правим всичко по силите си, за да няма проблеми, но техниката ни е морално остаряла. Освен това в София се регистрират най-много автомобили. На ден през гишетата минават между 600 и 800 души. Всички тези хора се струпват тук и когато има проблем, викат по жените зад гишетата. А те не са виновни, те са част от системата и работят без почивка, за да обслужат всички. Но когато спрем работа за половин час сутрин и половин час следобед заради централен проблем със сървъра, и стават големи опашки. Въпреки това снощи например хората седяха на работа до 20.20 ч, за да обслужат всички, които са влезнали в КАТ и никого не са върнали. Но колите са много, народът масово купува автомобили.

Прочети още от в. “Стандарт”

"Поредно местно състезание за отсечка от "Хемус" за 130 млн. лв.", четем на първа страница в. “Капитал Daily”
Най-скъпата поръчка за магистрална отсечка с прогнозна стойност от 133 млн. лв. без ДДС - тази за продължението на "Хемус" към Търговище, предизвика умерен интерес. Кандидатите са осем, основно големи местни строители и малко италианско и испанско участие за цвят. Любопитен детайл е, че по-евтината част от "Хемус" - 80 млн. лв. за 10 км до Боаза, привлече 11 оферти. А скъпият тунел "Железница" на "Струма" - цели 17. Краткото обяснение за слабото участие е, че в района има малко кариери, и те дават предимство на шепа кандидати и че вече традиционно чуждестранният интерес е убит, защото всички търгове се печелят от местни строители.

Осем оферти са постъпили в търга за изработване на технически проект и строителство на 16.3 км от автомагистрала "Хемус", съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Става въпрос за участъка между пътните възли "Белокопитово" и "Буховци" в посока Търговище.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

„Свалят номерата на колите на пияни шофьори", четем на първа страница на в. „24 часа"

Всяка седмица има между 500 и 600 неправоспособни водачи. Това е недопустимо, казва комисар Бойко Рановски КАТ ще смъква регистрационните номера на коли, ако собствениците ги управляват с над 0,5 промила алкохол, ако са употребили наркотици или друго упойващо вещество, както и при отказ да бъдат проверени. Автомобилите ще бъдат спирани от движение за срок от шест месеца до една година. Това решиха депутатите от транспортната комисия, като приеха пакет промени в Закона за движение по пътищата. “Човек може да е собственик на автомобил, но да няма книжка. Ако шофьор, който не е собственик, кара колата, тя ще бъде спирана от движение за до един месец.
Прочети още от в. „24 часа"

„Данъчните промени получиха първо одобрение в парламента", пише в. “Капитал Daily”
Правилата за наследниците се изменят, но рискът от задължения остава
Една от най-спорните поправки в данъчните закони за следващата година - задължението да се подават данъчни декларации на починали роднини, влиза в парламента с лека корекция. Ако наследниците не подадат документи, няма да бъдат глобявани, но данъчните може да издадат акт за установяване на задължението. В този случай роднините ще трябва да решат дали да платят дължимото, или да обжалват в 14-дневен срок. Данъчните пък ще могат да започнат и ревизия.
Това стана ясно при обсъждането на проектопромените на първо четене в парламентарната бюджетна комисия.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

„Носталгията по социализма очевидно е незаличима", пише в. “Сега”
Новите идеи за административно определяне на почивни дни са също толкова вредни, както и досегашната практика.

В социалното министерство някой (по-скоро мнозина) има проблеми със зрението, със слуха, а вероятно и с мисленето. Това е само деликатно мека оценка на роденото тези дни намерение да се прекрати практиката правителството да определя всяка година дълги почивни дни покрай национални празници, част от които да се отработват в някоя събота. От ведомството на Зорница Русинова са решили да предложат вече да няма безкрайни уикенди и размествания на работните дни и да няма отработвания. Дотук добре. Следва обаче зашеметяваща идея - ако националният празник се падне в събота или неделя, то и понеделникът след него да бъде почивен ден. Аргументът е, че така ще се даде предвидимост на бизнеса и той ще може да планира работата си.

Прочети още от в. “Сега”

“Всеки асансьор с договор към телеком“, четем във в. “Монитор”
Телефонната уредба ще ни струва поне 300 лева
Телефоните, играещи ролята на аварийни алармени устройства, които трябва да бъдат монтирани до края на годината във всички асансьори в страната, ще работят със СИМ карти с договори към телекоми. Това съобщи за Агенция „Монитор“ председателят на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) Александър Манолев.

„СИМ картите ще са специални и ще позволяват обаждания само към 3 номера. Всички мобилни оператори вече предлагат подобни карти, а таксата е 3 лева на месец“, поясни председателят.

Според последните изменения на Наредбата за безопасна експлоатация и технически надзор на асансьорите, приети през 2014 г., до края на тази година всеки асансьор у нас трябва да разполага с подобна телефонна уредба, която при авария с натискането на един бутон да свързва заседналите с техниците. Новите разговорни устройства трябва да бъдат монтирани от фирмата, която поддържа асансьора на сградата. Ако обаче след Нова година липсва подобна уредба в кабината, асансьорът ще бъде спирани живущите няма да могат да го използват.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

„Петър Кънев: В Европа решенията за сливане на празнични дни взема компанията", пише в. „24 часа"

Измислените почивки и отработвания са едно от малките камъчета, които убиват в обувките на предприемачите, казва председателят на икономическата комисия

- Край на дългите серии почивни дни и на фиктивните съботни отработвания. Край ли е наистина, г-н Кънев? Вие настоявате за това отдавна и правителството ви чу. Ще стане ли факт обаче, ще мине ли през парламента?

- Аз не бих бил толкова категоричен. По- скоро идва краят на това, поредното правителство да регулира работния ритъм и почивките на бизнеса. Това е вариантът, който социалното министерство предложи, доколкото аз съм запознат. Той е смесен, прилага се и в европейската практика- когато националните празници се падат в събота и неделя, понеделникът може да се отпусне като почивен ден, но при условие че се приспада от отпуската.
Прочети още от статията на в. „24 часа"

”От догодина: София-Абу Даби с директни полети", пише в. “Стандарт”

Емиратски фирми готови да инвестират у нас, искат да изнасяме храни

България и Обединените арабски емирства ще бъдат свързани с редовни въздушни линии през 2017 г. За това се договориха правителствата на двете държави по време на официалното посещение на делегацията от емирството у нас, водена от министъра на икономиката Султан бин Саед ал Мансури. "2017 ще бъде специална година за отношенията между България и ОАЕ", посочи Саед ал Мансури след срещата си с премиера Бойко Борисов. Една от договореностите е догодина двете държави да открият свои посолства в София и Абу Даби.

В рамките на официалната визита на ОАЕ, която е първа от началото на демократичните промени в България, бе подписано и междуправителствено споразумение за засилване на търговско-икономическото сътрудничество, определено като пътна карта за отношенията между двете страни.

Прочети още от в. “Стандарт”