В Австралия влезе в сила закон, който позволява на работещите жители на страната да не отговарят на обаждания и електронни съобщения от шефовете си, които идват извън работното време. Това съобщава Bloomberg.
Според новите правила, работодателите са заплашени от глоби в размер до 93 хил. австралийски долара (63 хил. щатски долара) за контакти със служителите в извънработно време по маловажни причини.
Правото да не вдигат телефона и да се оплакват от обаждания от ръководството през почивните дни и след работно време вече е дадено на служителите на средни и големи компании, а малките фирми ще имат 12 месеца, за да се подготвят за посочените промени.
Австралийските власти обясниха бързото влизане в сила на новите промени в трудовото законодателство с факта, че необходимостта служителите да са постоянно "на линия", може да доведе до "проблеми на психичното здраве".
А от страна на работодателите се оплакаха, че законодателите не са се консултирали предварително с тях. В тази връзка Bloomberg цитира главния изпълнителен директор на Австралийската търговско-промишлена палата Андрю Маккелар, който нарече закона "балон".
Министър-председателя Антъни Албанезе обаче изтъкна, че "на австралийците не се плаща, за да работят 24 часа в денонощието".
Австралия прие съответните законодателни промени по примера на някои европейски държави. Португалия например одобри подобни промени при трудовото законодателство през 2021 г., поради нарасналия брой на служителите, работещи от дома си, в условията на пандемия от коронавирус. Правителствата на някои други големи държави също вече обмислят подобни мерки.