България няма да произвежда части за F-16, дори и да поръча точно този тип изтребител. От Lockheed Martin обещаха да изпълнят програма по индустриално сътрудничество, както и трансфер на технологии. Това ще помогне да бъдат компенсирани част от разходите за изтребители, както и за развитие или създаване на нови ключови способности в областта на сигурността и отбраната.
В това увери Джеймс Робинсън, старши мениджър с ресор международно развитие на американския военен гигант по време на конференция в София, цитиран от money.bg. По време на презентацията бяха представени най-съвременните модели F-16 Block 70.
Припомняме, депутатите от 44-то народното събрание одобриха 1,8 милиарда долара за закупуване на бойни самолети. Идеята е това да се случи на два етапа, като сумата е предвидена за първите осем изтребителя. В парите се включва наземно обслужване и обучението на пилоти и инженери.
Искаме от 7 страни оферти за изтребители
САЩ, Португалия, Израел, Италия, Германия, Франция и Швеция
Причината в България да не могат да се произвеждат части или да се сглобяват машините за нашите Военновъздушни сили е твърде високата цена, която ще оскъпи крайната сума, посочи Робинсън. Често част от производството се случва в държавата купувач, което частично компенсира огромните суми за покупка на изтребителите чрез създаване на работни места и увеличаване на брутния вътрешен продукт. Това е т.нар. офсет.
От компанията не посочиха изрично дали ще успеят да се справят с посочените от Министерството на отбраната срокове. Не казаха и дали ще приемат разсрочено плащане, като заявиха, че това е въпрос на преговори между българското и американското правителства.
По време на презентацията стана ясно, че Lockheed Martin обещава поддръжка на моделите F-16 Block 70 до поне 2045 година и над 12 000 летателни часа - далеч над първоначалните 8000.
Към момента компанията е продала над 4600 изтребителя F-16 на 28 държави. Над 3000 машини в 25 държави все още се ползват редовно.
От компанията се похвалиха, че по-новата версия на този тип самолет има нов дисплей в кокпита, подобрена авионика и други. Особено внимание бе обърнато на подобрения радар, който позволява на пилотите да виждат по-далеч - и във въздуха, и на земята.
Моделите непрекъснато са обновявани. Към момента F-16 използва 95% от софтуера и 70% от хардуера на радара на най-новия модел F-35. Обновяват и 85 машини в Гърция, както и на над 300 в различни други страни.
Към момента пък компанията преговаря за доставката на над 400 изтребителя F-16, а сред най-скорошните нови клиенти е Словакия.
През 2017 година Lockheed Martin отчита 51.08 млрд. долара приходи, от които 20.1 млрд. долара от аеронавтика. 58% от общите приходи идват от американската армия, а 30% от износ.
По време на презентацията бяха представени част от предимствата на модела, а именно 35% по-добро ускорение, 45% по-голяма товароносимост и 50% по-кратко време за изкачване на необходимата височина спрямо сравним конкурентен модел.
Сред най-модерните придобивки е системата, която автоматично ще изправи и задържи изтребителя във въздуха, ако пилотът загуби съзнание.
На събитието, организирано от Атлантическия клуб, присъстваха и председателите на комисиите по отбрана и по икономически въпроси в Народното събрание генерал Константин Попов и Петър Кънев.
kosrang
на 18.09.2018 в 23:19:50 #5По казуса " самолети" може да дават становище само пилоти, които са летели на различни изтребители, а най-добре такива, които са се били на изтребители. Иначе другото е бръщолевене след някоя и друга ракийка или бира. Най- сме силни да оправяме света в кръчмата или в Интернет, но най- накрая се получава, че света нас оправя!
null
на 18.09.2018 в 21:38:26 #4какъв ботуш ве, Гъдьо, руснаците са били тук 2 години основно в комендатури към летищата, тук съветска армия постоянно не е седяла. след 1878 са тук много повече и по-дълго време да изградят инситуции и след това се правят на интересни и си тръгват, ама след като са създали армията, която разкатава сръбските лекета. за сметка на което сега ти и ония паразити от атлантически бордей, пардон съвет, точите лиги за постоянно военно присъствие. повечето от вас, безволеви и безгръбначни, само чакат да са нечие куче, да не казвам ***, да седят в нечий скут. марш, пребодядисан комсомолец нещастен, същия като едно време, като питали руснака колко харчи волгата и той отговарял "а вие що биете афроамериканците?".
58eng
на 18.09.2018 в 20:52:39 #3А Путин нещо ...да ви обеща? Или ви отряза от ЮП понеже не му продадоха земята под тръбите?Мръсна продажна червена ***,много ви се иска пак руски ботуш в БГ,но няма да стане!
QWE
на 18.09.2018 в 20:06:06 #2А!!! Той МАККЕЙНчо още през ЮНИ 2014-та ни обеща газов терминал в Александруполиса да ни вдигне.. Та от България отфръкна и на хърватите за същия на остров Крък да обещава... Сега ша чакаме - кат няма да има нищичко за F 16, Илон Мъск за Тесла части да ни дава да му правим..Нъл Баце фърка за Кравария.. В самолета ша си посънува, помечтае.. Па кат са върне - да ни обещае.. Ма за народ с такваз култура на чакане, обещания сал да даваш.. Я си спомнете как Бъчи Мавзолея са върна от Азерия през 1998-ма.. И ни обеща още от тогава азерскио ***.. Та чак гвардейскио оркестър на аиръпорта си строи.. Фанфари да му дуе, че ни освободил от рускио.. Та още го чакаме тоз пуст азерски *** да доди.. Засега към до къде 2025-та година ша са надаме..
hmmm
на 18.09.2018 в 19:34:48 #1Тиквеника искаше и завод на БМВ ама всеки го реже. Защото е прост и непоследователен, върти се като пумпал - днеска тъй, утре иначе. Чака да му заповядат. А отвън си правят сметката колко ще им струва да метнат и заробят за пореден път българите чрез бай Ганьо пожарникаря.