От сряда, 27 юли, пътностроителните фирми започват безсрочен национален протест, изразяващ се в ежедневни демонстрации пред Народното събрание, както и блокиране на 20 ключови пътни отсечки. В недоволството ще се включи и Българската строителна камара, както и браншовите синдикални организации.

На пресконференция в БТА председателят на Браншова камара "Пътища" Стефан Чайков представи основните искания на бранша - в оставащия си живот парламентът да премахне крайният срок 30 септември, когато изтичат подписаните допълнителни споразумения към договорите след гласуването на депутатите от края на април да платят половината от дължимите към бранша средства, а останалите 50% - след проверка на специална междуведомствена комисия. Освен това - да се върнат правомощията за взимане на решения по такива казуси от Народното събрание на Министерски съвет, каквато бе практиката в годините назад. Това било наложително, защото според последните законови промени решенията по подобни казуси се взимат от Народното събрание, каквото може да няма в близките месеци.

Безсрочна стачка на пътищарите в цялата страна от сряда

Безсрочна стачка на пътищарите в цялата страна от сряда

Промяната остави България без пътища!

"Ако това не се промени, от 30 септември България ще се окаже единствената държава в ЕС, която няма да има поддръжка на пътища. Това ще рефлектира и на зимното поддържане, ще доведе и до лихвени неустойки. Ключов приоритет за нас, и тук искам да се обърна към всички народни представители, които имат останало държавническо мислене, да направят всичко възможно решението от 20 април да бъде променено така, щото правомощията да са в Министерски съвет, в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, както трябва да бъде", каза Чайков.

Към момента държавата не е изплатила на сектора около 720 милиона лева, като заради това е блокирана работата по над 270 отсечки от републиканската пътна мрежа, уточни на въпрос на News.bg Чайков. Но подчерта - не дължимите пари са причината за протестите. "Нашата битка в момента не е за това да си получим парите, защото разбираме, че когато министърът на финансите не иска да плати, трудно можем да променим това. Сега се говори за проверка на договорите от страна на АДФИ, която, за Бога ми, не знам какви дейности ще проверява, като вече се е произнесла компетентната институция. Целта очевидно е още протакане, сигурно следващата институция, която ще проверява, ще е Светият синод или пък ЦРУ."

ББК Пътища ще търси дължимите си пари за пътно строителство по съдебен път

ББК Пътища ще търси дължимите си пари за пътно строителство по съдебен път

В актуализацията на бюджета не са били предвидени средства, за поетия от държавата ангажимент

Председателят на пътната камара разкритикува и работата на специалната междуведомствена комисия между финансовото и регионалното министерство, която установи, че 90% от подписаните договори представляват по същество основен, а не текущ ремонт, т.е. са незаконни. "Това е лъжа, в доклада си те с дебели букви казват, че нямат компетентност да кажат кое строителство е законно и кое не. Това е лъжа, защото правят оценката си по една единствена технология. За щастие има компетентни институции. ДНСК, която е единствената компетентна по въпроса институция, излезе с допълващо становище, не ново такова, че студеното рециклиране е технология за текущ ремонт."

Караджов за разкритията на Петков: Замяна на реалността с болната фантазия

Караджов за разкритията на Петков: Замяна на реалността с болната фантазия

Регионалният министър публикува и доклада на комисията за пътните ремонти, оборващи премиера

"Това е основният проблем на "Продължаваме промяната", има политически проблем - няма как да кажат, че това, което говориха след излизането на доклада на 15 юли, не е вярно. Да кажат, че поради политически съображения са си позволили да издадат доклад, в който има невярно съдържание. Този доклад не е подписан още, на тази група отдавна е изтекъл срокът на работа. Свидетели сме на чисто политически опит да не се даде дължимото на пътностроителните фирми", съзря неизказани причини за поведението на властта браншовикът.

Държавата ще се разплати само с изрядните пътни фирми, за другите ДНСК и АДФИ да кажат

Държавата ще се разплати само с изрядните пътни фирми, за другите ДНСК и АДФИ да кажат

Настимир Ананиев е твърдо против да се напише празен чек

Друго основно искане на бранша - да бъдат индексирани договорите съобразно текущите цени на материалите, повишили се значително в последните месеци. Ако това не се случили, имало опасност да не бъдат усвоени близо 10 милиарда лева европейско финансиране.

Автомобилните превозвачи подкрепят протеста на пътните строители

Автомобилните превозвачи подкрепят протеста на пътните строители

Те призовават президента Румен Радев да подкрепи българския бизнес