Шотландия планира да национализира железниците си догодина, съобщава The Guardian, цитирайки съобщение на правителството. ScotRail, управлявана към момента от Abelllio, ще премине под контрола на държавния оператор от март 2022 г., когато изтича настоящият договор.

През февруари тази година правителството на Уелс също национализира железопътната мрежа.

"Настоящата франчайз система вече не върши работа", казва транспортният министър на Шотландия Майкъл Матисън. Той посочи още, че кабинетът подготвя спешни споразумения за подкрепа на ScotRail и Caledonian Sleeper (която управлява влаковете със спални вагони). Очаква се подкрепата да струва 173,1 млн. паунда.

Железопътният транспорт получава подкрепа от шотландсокто правителство от миналия март насам, но призивите за национализация се появиха далеч преди пандемията. Единбург съобщи още през 2019 г., че се готви да прекрати по-рано 10-годишния договор с Abellio заради слабо представяне и спорове.

Двата основни франчайза в Англия, LNER и Northern, вече се управляват от правителството чрез държавен оператор и практически вече са национализирани.

Мечтата за подводен тунел между Шотландия и Северна Ирландия още е жива

Мечтата за подводен тунел между Шотландия и Северна Ирландия още е жива

Но проектът ще струва поне €20 млрд., а проблемите не приключват с цената