След решението на КЗК и произнасянето на Върховния административен съд в полза на МРРБ по подадените жалби срещу обществената поръчка за въвеждане на тол система в страната, в кратки срокове трябва да бъде взето решение как да продължи процедурата. Възможно е тя да бъде обявена повторно или да бъде удължен срокът за подаване на оферти като вероятно ще приложим втория вариант.
Това съобщи в предаването "Беновска пита" за Канал 3 министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той обяви, че през следващата седмица ще бъдат оповестени какви са възможностите на бюджета за ремонт на тунелите, които са в критично състояние. Според него решението на служебното правителство да използва предвидените средства за авариен ремонт на пътища за реконструкция на тунелните съоръжения не е било правилно.
Липсата на напредък по отношение на избора на трасе за Лот 3.2 на АМ Струма поставя под риск изпълнението на целия проект, категоричен бе Николай Нанков. Заради изчезналите документи по обществената поръчка за строителство на тунел "Железница" губим 6 месеца. Повторна процедура за него трябва да бъде обявена в кратки срокове, като бъде направен преглед на сегашната документация, заяви още той. И коментира, че този скандал е върнал практики от преди 10 години, в резултат на които в миналото Европейската комисия спираше европейското финансиране за страната ни.
По отношение на проверяваната от ДАНС обществена поръчка, касаеща изграждането на АМ "Марица", регионалният министър изрази увереността си, че държавната агенция ще бъде обективна като от страна на министерството ще бъде оказано пълно съдействие.
С новия екип на МРРБ ще положим усилия, за да преодолеем проблемите, каза Николай Нанков. Министърът коментира, че оставането на инж. Дончо Атанасов начело на Агенция "Пътна инфраструктура" е подходящият избор в професионален и обществен аспект, защото той е експерт. Ще се направят структурни промени в агенцията, защото има известен дефицит там, допълни още Нанков.
В отговор на въпрос относно факторите, които ще окажат влияние върху развитието на Северна България, министърът обясни, че са необходими инвестиции в инфраструктура и осигуряване на възможности за развитие на бизнеса. Според него е необходимо обособяването на три центъра, които да съдействат за тази цел, като Варна ще бъде единият от тях. Без развитието на Коридор 4, Дунав мост 2 се обезсмисля. Затова по направлението от него към София трябва да се изгради ако не магистрала, то поне скоростен път, каза още министърът.