Самолетният гигант Airbus засилва тестовете на радикална нова технология, свързана с промяна на крилата. По този начив компанията полага основите на бъдещ наследник на най-продаваната си серия A320, съобщава Reuters.

Новината идва в момент, в който Boeing изследва концепция за удължен, свръхлек самолет, наречена Transonic Truss-Braced Wings.

Изборът на дизайн на крила и производствени методи от страна на всеки от производителите, заедно с развитието на двигателите, ще определят конкуренцията на терена на въздухоплавателните средства през втората половина на века, коментират експерти от авиоиндустрията.

Airbus за пръв път продаде сглобен в Китай самолет на европейска авиокомпания

Airbus за пръв път продаде сглобен в Китай самолет на европейска авиокомпания, ето коя

Това е моделът самолет A321neo, който може да превозва до 244 пътници

Днес всички погледи са насочени към наследника на водещия A320, който според Airbus може да бъде представен между 2035-а и 2040-а година

Към днешна дата най-продаваният A320/321 и конкурентният Boeing 737 са изработени от алуминий, но конструкторите са на мнение, че композитните материали ще позволят на бъдещите крила да се стесняват по по-ефективни начини.

Снимка 488416

Източник: iStock

Основната пречка за момента е, че производството на композитни части е по-скъпо - разлика, която е по-трудно да се възвърне при скъпите А320 и 737 на Boeing, отколкото при по-големите самолети, които вече се изработват от композитни материали.

Въвеждането на карбонови крила в самолетите от класа на А320 и 737 може да изисква и революция в строежа им, за да се отговори на производствените цели, които в момента са 10 пъти по-високи от тези за големите самолети.

Boeing очакват двойно повече самолети в небето след 20 години

Boeing очакват двойно повече самолети в небето след 20 години

Само за Китай ще са една пета от всички доставки през този период