Самолетният гигант Airbus засилва тестовете на радикална нова технология, свързана с промяна на крилата. По този начив компанията полага основите на бъдещ наследник на най-продаваната си серия A320, съобщава Reuters.
Новината идва в момент, в който Boeing изследва концепция за удължен, свръхлек самолет, наречена Transonic Truss-Braced Wings.
Изборът на дизайн на крила и производствени методи от страна на всеки от производителите, заедно с развитието на двигателите, ще определят конкуренцията на терена на въздухоплавателните средства през втората половина на века, коментират експерти от авиоиндустрията.
Днес всички погледи са насочени към наследника на водещия A320, който според Airbus може да бъде представен между 2035-а и 2040-а година
Към днешна дата най-продаваният A320/321 и конкурентният Boeing 737 са изработени от алуминий, но конструкторите са на мнение, че композитните материали ще позволят на бъдещите крила да се стесняват по по-ефективни начини.
Източник: iStock
Основната пречка за момента е, че производството на композитни части е по-скъпо - разлика, която е по-трудно да се възвърне при скъпите А320 и 737 на Boeing, отколкото при по-големите самолети, които вече се изработват от композитни материали.
Въвеждането на карбонови крила в самолетите от класа на А320 и 737 може да изисква и революция в строежа им, за да се отговори на производствените цели, които в момента са 10 пъти по-високи от тези за големите самолети.