Понякога, за да постигнеш успех и да натрупаш богатство е нужно единствено малко нюх и късмет. Може да се каже, че това важи за Джан Лигуо, който e основателят на китайската марка за грижа за кожата Fuerjia. Той се присъедини към списъка на милиардерите в световен мащаб, след като регистрира компанията си в технологичния център на страната Шенжен.

Забавящият се растеж в Китай и ожесточената конкуренция обаче вече хвърлят сянка върху компания, която е изградила успеха си, продавайки маски за лице само за 3 долара.

Според оценки на Forbes 59-годишният Джан трупа състояние от 2,8 милиарда долара на базата на 84% собствеността си в компанията Fuerjia. Тя събра 2,2 милиарда юана (306 милиона долара) при първично публично предлагане на фондовата борса в Шенжен. Акциите на Fuerjia скочиха до 44% в деня на дебюта си, но след това паднаха с 15%. Значителното акционерно участие все още е достатъчно, за да даде на Джан богатство от няколко милиарда долара.

Как Джан стартира бизнеса?

Милиардерът беше един от първите, които забелязаха възможност в тогавашния зараждащ се пазар за продукти за грижа за кожата, според съобщения в местните медии. Джан работи като фармацевт в местна болница в Хейлундзян, провинция в далечния североизток, която е известна с производството на ориз. По-късно той работи за държавната фармацевтична фирма Hapharm Group, която също е със седалище в Харбин, но през 1996 г. решава да се занимае със свое начинание.

Първоначално той продава медицински препарати за различни инфекции и за облекчаване на симптомите на заболявания като мозъчен кръвоизлив, но през 2012 г. решава да премине към продукти за грижа за кожата, след като забеляза бързо нарастваща нужда от продукти с по-добро качество. Той пуска първата маска за лице на компанията две години по-късно, рекламирайки като добро средство за овлажняване и спомагане за ускоряване на процеса на заздравяване на кожата.

Едновременно с това Джан прави и голяма дистрибуторска мрежа, за да продава маските си, които се предлагат дори в частни болници в Китай. Има и собствени магазини чрез онлайн канали.

Благодарение на продажбите на дребно на маските за лице, които се продават на дребно за около 3 долара на брой, Fuerjia генерира 246 милиона долара продажби миналата година, а нетната печалба възлиза на 118 милиона долара. През 2021 г. Джан пуска нова линия за грижа за кожата Huihuxi.

Не всичко върви гладко, разбира се. Според изследователската компания iiMedia Research индустрията на естетичната медицина е подложена на строг контрол от страна на регулаторите и властите вече са предприели строги мерки срещу рекламите, които смятат, че карат хората да се тревожат за външния си вид.

Fuerjia има и огромна конкуренция от марки, което компанията определя като основен рисков фактор в проспекта си. Компанията също посочи и възможността за нови регулаторни рамки по отношение производството и качеството, което може да доведе до по-високи разходи за производство.

За първото полугодие Fuerjia прогнозира 122,5 милиона приходи и темп на растеж до 7,7% спрямо същия период на миналата година.