Куп нови модели в сегмента на малките автомобили се появяват в магазините тази година, като Volkswagen е начело на тенденцията с новия си модел Ъп (Up), който бележи началото на ново семейство малки градски коли, информира БТА.

"Тези коли са икономични и евтини, така че остават достатъчно пари за скъпи екстри," отбелязва Ник Марджет от Джато дайнамикс (JATO Dynamics)

В Германия основния модел Ъп се продава за под 10 000 евро (13 180 долара). Дължината й е 3,54 метра, а клиентите могат да избират между варианти 60 конски сили и 75 конски сили с максимална скорост 171 км в час. За в бъдеще автомобилният производител планира електрически модел, модел на газ, с пет врати и дори бъги.

Чешкото подразделение на Фолксваген Шкода (Skoda) пуска през юни Ситигоу (Citigo), която технически е същата кола като Ъп с някои промени в дизайна, но е по-евтина. Испанското подразделение пък се появява през май на пазара с Мини (Mini).

В конкуренцията се включва и третото поколение Фиат Панда (Fiat Panda). Автомобилът запазва кутиеподобния си дизайн, но е по-дълга - 3,65 метра. Двигателят е по-икономичен в сравнение с предходните модели. Очаква се новата Панда да се продава на същата цена, на каквато и старият модел. По думите на директора продажби на компанията Оливие Франсоа Фиат започва продажбите на новия модел на всички важни пазари при цена под 10 000 евро.

Италианският производител потвърди, че се планира Панда с четири водещи колела.

Други водещи автомобилни компании освежават вече пуснатите си модели. Сегментът бе доминиран от коли като Фиат Панда, Фиат 500, Рено Туинго (Renault Twingo), Смарт Форту (Smart Fortwo), Форд Ка (Ford Ka), Ситроен Се1(Citroen C1), Тойота Айго (Toyota Aygo), Пежо 107 (Peugeot 107), Хюндай ай10 (Hyundai i10) и Киа Пиканто (Kia Picanto).

Продажбите в Германия, която е най-големият пазар на автомобили в Европа, демонстрира обаче различна тенденция. Продажбите на по-големите високопроходими и скъпи автомобили са нараснали с 30 процента миналата година, а сегментът на малките коли отчита спад от 10 процента.