Голяма част от тях напуснаха страната след като преди около 10 години, когато Варненската кобаростроителница бе доведена до фалит. Желев допълни, че в момента само 20 % от заварчиците в корабостроителницата са сертифицирани, което може до доведе до търсене на квалифициране кадри главно от Украйна.
В това отношение обаче трябва да се конкурираме с Полша, която значително е облекчила визовия режим за работници от тази страна. По тази причина доскоро работилите във варненската корабостроителница квалифицирани украинци са се преместили в полски заводи. За жалост производството на нашата корабостроителница засега е малко, затова и средната запалта в нея е около 1000 лв., допълни Желев.
Възможно е обаче възнаграждението за определени кадри да достигне и до 1300 евро на месец, когато те са интензивно заети.
Отново 1300, но този път лева пък е стартовата заплата на младите корабни инженери, които се занимават с проектиране на плавателни съдове. Трийсет млади български специалисти вече работят по проектиране на кораби в съвместна фирма с един от световните лидери в корабния дизайн "Вик Сандвик".
Те трябва да са доволни от своята реализация, при положение, че специалността "Корабно машиностроене", която подготвя такива специалисти е най-нежеланата във варненския Технически университет, допълни председателят на управителния съвет на "Булярд - корабостроителна индустрия"Димитър Желев.
По негови думи, за съжаление младите хора у нас просто не желаят да стават инженери. Оптимизъм обаче вдъхва факта, че наваксването на изоставането в корабостроенето спрямо Азия е вече директива на Европейския съюз. Това буди очаквания за мерки, които да подобрят състоянието на този бранш главно в Полша, Румъния и България.
Веселин Златков, в-к "Варна"
alibaba
на 16.08.2007 в 20:05:37 #1"преди около 10 години, когато Варненската кобаростроителница бе доведена до фалит" - даа - и още няма осъдени!