По проекта "Противодействие на корупцията в държавната администрация чрез обучение на служителите в нея" се изградиха ефективни механизми за обратна връзка с гражданите и бизнеса, съобщиха от пресцентъра на МДААР.

205 администрации имат кутии за мнения, оценки и препоръки, 142 администрации откриха горещи телефонни линии, а 84 администрации имат специализирани раздели за онлайн сигнализиране на своите интернет страниците.

Над 50 000 държавни служители от всички администрации в страната преминаха самообучение по административна етика чрез мултимедийни дискове, а инспекторите от инспектората на МДААР преминаха първото модулно антикорупционно обучение. 

Над 100 служители, работещи в сфери с висок корупционен риск (митници, данъчни административни структури), както и висши държавни служители ще преминат специализирани обучения по антикорупцинни практики до края на годината.

Във връзка с прозрачността и почтеността в държавната администрация до този момент МДААР е разработило три различни етични кодекса - за държавните служители, за лицата заемащи висши държавни длъжности, и стандарти за административна етика.

Приоритет в работата на МДААР е подобряването и опростяването на административното регулиране и обслужване и тази задача е пряко свързана с установяване на прозрачни и ефективни механизми в работата на администрацията. Затова министерството винаги е отстоявало позицията регулаторните режими да бъдат опростявани и намалявани и да се спре въвеждането на нови, ненужни режими.

Друга линия, по която се работи в тази насока, са аутсорсингът и публично-частното партньорство.