Нови услуги на българския пазар стартира световният компютърен гигант Dell. Компанията ще приложи у нас програмата ProSupport, която дава възможност на потребителите да избират подходящия за тях пакет за ИТ поддръжка, съобщиха technews.bg.

От предложенията на корпорацията ще се възползват ИТ професионалистите и крайните потребители, като услугите са профилирани според двата типа клиенти и освен това могат да се персонализират за нуждите на всеки отделен клиент.

Основната концепция е бързо разрешаване на възникнали проблеми - чрез поправка на техниката, а не със замяна, обясниха от Dell.

Услугите ще се предлагат чрез партньорите на Dell у нас, които са оторизирани сервизни центрове - това са компаниите Интелинет, Индекс България и ЦАПК Прогрес.

Времето за реакция ще варира, в зависимост от критичността на оборудването, като възможностите са три: на следващия работен ден, 8 часа и 4 часа.

Dell вече е вложил 1 милион долара в осигуряване на новия тип услуги, съобщиха представители на компанията. Част от тези средства са изразходвани за наличност на резервни части в страната.

През първото тримесечие на настоящата година Dell отчита 275% ръст в продажбите на лаптопи на българския пазар, като в брой продажбите възлизат на 4 510. За цялата 2007 година компанията е продала в България 17 110 компютъра, в това число настолни, сървъри и лаптопи.

Този резултат й отрежда 6-та позиция на пазара у нас, която обаче не кореспондира с представянето на Dell на световния пазар, където компанията се конкурира за първото място с HP.