"Депутатите за кюфтета, скука на вота", съобщава на първата си страница в." Стандарт"

Кюфтета, кокошки, чорапи и Горан Брегович. Това изпусна народът от дебатите за втория вот на недоверие срещу кабинета "Борисов". Премиерът и половината министри не се появиха в парламента за дискусиите. Депутатите от мнозинството пък решиха споровете в пленарна зала да не се излъчват на живо по БНТ и БНР. Това сви перките на опозицията, тъй като хората не можели да чуят аргументите им за искания вот заради антикризисната политика на кабинета. По-добре да ходим да пием чай, няма кой да ни слуша, нареждаха те. Затова и дебатите преминаха вяло. Те продължиха рекордно кратко - само 3 часа и 40 минути.
"Га ядохте кифтета, ни ривахте!", внесе цвят в изказванията независимият депутат Дарин Матов. С тази реплика отцепилият се от РЗС скочи срещу опозицията, като защити кабинета. Думите му обаче предизвикаха светкавичен отговор от червения Михаил Миков, който обвини независимите депутати, че те ядат кюфтетата. Дарин Матов бе сред депутатите, които се заредиха със сили именно с топчетата от месо, видя екип на "Стандарт".
Още в началото на дебата сините прочетоха декларация и напуснаха залата. Същото сториха и атакистите. В кулоарите на парламента обаче Волен Сидеров поиска Асоциацията по карате да отнеме черния колан на Бойко Борисов, защото "се страхува от дебати и от прозрачност".
Прочети още от статията на в." Стандарт"

"Българите спестяват, а европейците инвестират", четем от пьпвата страница на в."Сега"

Българинът предпочита да държи спестяванията си на влог - 90% от свободните му пари са на банкови депозити, докато при останалите европейци делът е около 30%. Според анализ на Pioneer Investments в края на миналата година едва незначителните 10 процента от свободните средства на българите са разпределени между пенсионните фондове, акциите и другите видове финансови инструменти. В Европа пък около 35% от вложенията са в пенсионни и застрахователни фондове, а останалата част са инвестирани в капиталовите пазари.
Богатите европейци все повече ще залагат на акциите, сочи изследването. Около 35% от активите им ще бъдат инвестирани в този финансов инструмент. Сондажът показва още, че заможните граждани все по-малко ще влагат парите си в недвижими имоти.
Прочети още от статията на в."Сега"

"Автобусите с таван за възрастта и с колани", съобщава на първата си страница в."Дневник"

Ден след катастрофата на 23-годишен автобус на магистрала "Тракия", при която загинаха 8 души, министърът на транспорта Ивайло Московски лансира законови промени, които да осигурят по-голяма сигурност на превозите. Сред тях е отхвърленото вече веднъж от парламента възрастово ограничение на колите.

Министърът предлага още автобусите задължително да имат колани за пътниците, антиблокираща система за колелата и стабилизиращ механизъм. Конкретните идеи за текстове ще бъдат обсъдени другата седмица с браншовите организации. Представителите на големите компании са съгласни с възрастовото ограничение.

От Асоциацията на автобусните превозвачи смятат, че границата трябва да зависи от дължината на маршрутите - възрастта на автомобилите по дългите маршрути трябва да е до 10 години и да стига 20 за по-късите линии. Оттам обаче искат паралелно с това да се закрият и нерентабилните линии.

Прочети още от статията на в."Дневник"


"Трябва да усвоим 183 млн. евро за агропроекти до края на годината", пише на първата си страница в. "Класа"

До края на 2011 г. трябва да усвоим 183 млн. евро по Програмата за развитието на селските райони, съобщи вчера заместник-министърът на земеделието и храните Светлана Боянова по време на конференция, в която участваха представители на браншови организации от аграрния сектор. Чисто математически е изчислено, че има риск част от този ресурс да бъде върнат в Брюксел. Според правилото N+2 бюджетът за всяка една година може да се използва през следващите две. ПРСР започна да действа с едногодишно закъснение, а страната ни получи отсрочка бюджетите за 2007 г. и за 2008 г. да се прехвърлят към 2009 г. Ресурсът обаче трябва реално да бъде разплатен най-късно до 31 декември 2011 г.
Правим всичко възможно този риск да бъде намален, обясни Боянова. За да не се изпълни най-лошият сценарий, са предприети мерки за ускоряване на програмата. До момента по ПРСР са договорени 35 на сто от средствата, а реално са платени 21%.

Прочети още от статията на в. "Класа"

"Закопчаха втори автобус убиец", съобщава от първа страница в. "Монитор"

Само денонощие след трагедията на магистрала „Тракия" беше закопчан втори автобус убиец на бургаската фирма „Ентуртранс".
Макар в сряда вечерта лицензът й за превоз на пътници да беше отнет, рейс на превозвача беше
засечен от контролните органи
на автогара София. Возилото потеглило от Бургас за София два часа след влязлата в сила забрана. Проверка на „Монитор" показа, че автобусът е с 3 години по-стар от катастрофиралия, пак е със скъсана гума, спирачките му са повредени и тече масло. Часове преди него пък към морето потегли друг, също с редица нарушения.
И двата автобуса бяха хванати от инспектори на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ), които започнаха внезапни проверки още в сряда вечерта, само няколко часа след жестоката катастрофа край Пловдив.
Първият екип на софийските инспектори се появи на Централна гара в София малко преди 22 ч. Там завариха почти пълен автобус на „Ентуртранс", който се канеше да потегли към Бургас в 22,30 ч, както и злополучния в сряда. Кратка проверка показа, че му липсва тахограф, с който се следи скоростта, има съмнения за автентичността на техническия му преглед и е пълно с пропуски в документацията.
Прочети още от статията на в. "Монитор"

80% от хората не искат нови ски писти напук на кабинета "Борисов", пише в. ."Сега"

За разлика от кабинета "Борисов", който извади като свой приоритет строежа на нови ски писти в стратегията си за развитие на икономиката до 2020 г., 80% от българите не одобряват изграждането на нови хотели, ски писти и спортни съоръжения в защитените територии на високите планини Рила, Пирин, Стара планина, Витоша и Родопите. Това показва изследване на "Алфа Рисърч" за екоорганизация WWF от края на май.
"В Чепеларе работи най-голямата фабрика за ски в света, а колко километра писти имаме ние? Вероятно 100-200. Австрия има 20 000 км. Те изкарват милиарди от туризма, ние стотинки", възмути се Борисов при представянето на стратегията. Над 2/3 от българите обаче смятат, че най-важните природни ресурси на България са водите и реките, както и горите, следвани от обработваемите земи, планините и черноморското крайбрежие. Освен това 77.5 процента от запитаните са на мнение, че държавата не прави достатъчно за опазването на природата в България. Изследването показва още, че за 60.2% от гражданите човешката дейност е причината климатът в България да се променя.
Прочети още от статията на в."Сега"

"Виден депутат от ГЕРБ спечелил 131 000 лв. от консултации", информира в."Дневник"


Депутатът от ГЕРБ и бивш лидер на столичната организация на партията Лъчезар Иванов е припечелвал като консултант на охранителна и застрахователна компании, съобщи "Медиапул" днес. Това е записано в ревизионен доклад на Националната агенция за приходите (НАП).

Единият консултантски договор на Иванов е със застрахователната компания "Евроинс" АД и е от октомври 2009 г., когато вече е бил депутат. От дружеството Иванов е получил на два пъти по 5500 лв. Посочено е, че е извършвал медицински прегледи на кандидати за застраховане.

Прочети още от статията на в."Дневник"

"Слънчев бряг" АД въвежда нови правила за такса", четем във в. "Класа"

"Слънчев бряг" АД, което е 75% държавно дружество, иска да въведе нови правила за инфраструктурната такса, която плащат хотелиерите за поддръжка на алеите, тротоарите и част от водната инфраструктура, съобщиха оттам. Досега таксата се плащаше на леглова база, а занапред ще е на база разгърната застроена площ (РЗП). Освен хотелиери инфраструктурна такса ще плащат още ресторантьори и собственици на магазини, допълниха от акционерното дружество. Хотелиерите и собствениците обаче са против, тъй като за тях това е двойно облагане. Те отчитат туристически данък в община Несебър и отказват от години да плащат инфраструктурната такса, наложена от „Слънчев бряг" АД.
„Няма да даваме пари на дружество, което откровено ни рекетира", коментира Веселин Налбантов, член на УС на Съюза на собствениците „Слънчев бряг". Дружеството вече не притежава никаква инфраструктура, то стопанисва само алеи и зелени площи, които отдавна също разпродаде, допълни той. Налбантов припомни решение на прокуратурата, според което държавната фирма няма право да събира такси и наеми.
Прочети още от статията на в. "Класа"


"Митничари тарашат коли по пътя до морето", информира в." Стандарт"


Масови проверки по пътищата ще започнат да правят митничарите, за да ударят контрабандата, научи "Стандарт". Очаква се мобилните групи на агенцията да започнат да проверяват автомобили по магистралите в следващите летни месеци. Те ще могат да спират товарни камиони и дори леки коли в цялата страна, като целта е да се борят главно с контрабандните цигари. Мобилните групи ще спират и автомобили с чужденци, които пътуват към морето ни, за да проверят дали не внасят контрабандни цигари. През предстоящите летни месеци потокът от чужди туристи към морето рязко ще се увеличи, с които ще се наложи и увеличаване на проверките. За да не се забавя влизането в страната на границите, част от митническите проверки ще бъдат изтеглени по пътищата във вътрешността на страната.
Прочети още от статията на в." Стандарт"

"Идва краят на евтините китайски стоки", пише в. "Монитор"

Мениджъри на големи азиатски компании прогнозират, че идва краят на евтините китайски стоки, които са много популярни и на българския пазар. Само от началото на тази година продуктите, изнасяни от китайски компании, са поскъпнали с 15%, съобщава списание The Economist, цитирано от БТА.
„Това е краят на евтините стоки", коментира Брус Роковиц, който е главен изпълнителен директор на компанията "Ли & Фун", водещ китайски износител на дрехи и стоки за бита от Азия. На фирмата се падат около 4% от експорта за Америка и сериозен дял от износа за Европа.
Според Роковиц заплатите в Китай нарастват бързо и така
се засилва вътрешното търсене.Това пък води до общо покачване на цените на стоките. Производителите могат да потърсят облекчение, като преместят дейността си на други места, например във Виетнам, Бангладеш, Малайзия, Индия и Индонезия. Според китайските мениджъри обаче това едва ли ще доведе до задържане на инфлацията.
Прочети още от статията на в. "Монитор"