Неотдавна в Западна Европа се страхуваха, че полският водопроводчик и други майстори ще оставят без работа западните им колеги. Сега има тревоги, че българските и румънските транспортни фирми ще изкарат от бизнеса по-добре платените им конкуренти, коментира Еурактив, цитиран от Портал Европа.

Пет години след присъединяването на България и Румъния към ЕС, техните фирми за товарен транспорт вече имат същите права за многократни доставки на територията на съюза.

Водеща френска търговска организация обаче се противопостави на това решение с аргумента, че по-ниските заплати и социални осигуровки в двете страни създават нечестно предимство пред западните им конкуренти. От организацията се оплакват и че решението идва в лош момент за бизнеса заради финансовата криза и растящите цени за транспорт.

Недоволството произлиза от регламент на ЕС от 2009 г. за подобряване на конкуренцията в пътните превози, който позволява на транспортните фирми да правят три спирания в рамките на седем дни при превоз на товари за други страни-членки.

Така румънски камион със стоки за Холандия може да натовари стока на два пъти по обратния маршрут, доставяйки стоки за друг холандски клиент и после да натовари стока за Румъния.

Други индустриални групи обаче не са съгласни с негативните оценки и посочват, че отварянето на пазара за предишните източни страни като Полша само е засилило търговията Изток - Запад.