Словашката асоциация на потребителите съобщи тревожната новина, че водещи компании за храни и напитки опаковат продукти с различно качество, предназначени за доставяне в различни европейски страни, под едно и също наименование, съобщи БТА.

Асоциацията е проверила избрани маркови храни, купени от супермаркети в осем страни членки на ЕС: Германия, Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Унгария, Румъния и България.
Продуктите с по-ниско качество са били предназначени за така наречените нови страни членки на ЕС, заяви председателят на сдружението Милош Лауко при представянето на изследването.

Проверените продукти са напитки с марката Coca-Cola, шоколад Milka, черен и червен пипер на Kotanyi, разтворимо кафе Nescafe Gold, кафе на зърна Jacobs Kroеnung и кафе Tchibo Espresso.

Оказва се, че качество на всички взети проби е сходно само при шоколада "Милка". При пипера "Котани" обаче са отчетени най-големи несъответствия между отделните страни.

Червеният пипер за България междувременно съдържал само 108,9 грама екстракт от червен пипер на килограм при близо 140 грама на килограм в пакетите за австрийския пазар.

При "Coca-Cola", пробите са послужили като потвърждение на ширещите се твърдения, че версиите на безалкохолната напитка, продавана в Словакия, Унгария, България и Румъния, съдържа изоглюкоза, направена от царевица, която е много по-евтина от истинската захар (захароза), добавяна към напитката в Германия, Австрия, Полша и Чехия.