Водещият индийски автомобилен концерн Tata Motors е заявил, че „в следващите седмици" се надява на успешна развръзка по сделката за покупка на луксозната марка  Jaguar и Land Rover от американския Ford, предава от Ню Делхи агенция AFP.

По-рано миналия месец Ford определи Tata Motors, създателите на най-евтината кола в света, като предпочитан купувач за марките Jaguar и Land Rover.

Говорител на индийската компания е посочил снощи, че Tata Motors е доволна от прогреса на преговорите с Ford до този момент и се надява двете страни да постигнат споразумение в следващите седмици.

Индийският конгломерат Tata Group, който произвежда от стомана до чай, е отхвърлил изнесената в британските медии информация, че се водят преговори в сделката да се включи и  италианският „Фиат". Публикациите в медиите твърдяха, че Fiat, партньор на Tata Motor в Индия, иска да получи достъп до технологиите на Jaguar и Land Rover, за да ги внедри в собствените си продукти.

Индийците са заявили, че с Fiat не са водени преговори за пренос на технологии, разработени от Jaguar и Land Rover.

Споразумението на Tata Motors и Fiat предвижда производствени и маркетингови връзки и продаване на италианска продукция в Индия. Съвместното предприятие бе договорено през октомври миналата година и касае двигатели, предавки и пътнически автомобили.

По-рано се говореше, че офертата за двете британски автомобилни марки се движи между 1.5 и 2.0 милиарда долара общо. Ford и Tata не са коментирали цената. Американците купиха Jaguar за $ 2.5 млрд. през 1989, а Land Rover през 2000 за $2.7 млрд.  

Tata Motors може да извлече огромна технологическа полза и да приложи закупения ноу-хау в производството на собствените си джипове, като по този начин ще си спести години на развойна дейност, считат анализатори. Тази покупка ще е поредната за агресивния в международната си експанзия индийски концерн.

В началото на годината Tata демонстрира Nano, колата за 2500 долара. Най-евтиният автомобил в света би могъл да революционизира начина за придвижване на милиони хора, но заедно с това събуди и сериозни възражения заради екологичния ефект. Експерти са на мнение, че голяма част от изказаните притеснения за околната среда са завоалирани протести на другите автомобилостроители, които се боят, че пазарът им ще бъде разбит.