Газът се покачва с 1.04 % до нивото от 1,934 лв. за тон или 1.07 лв. за литър (цена на едро).
Останалите цени на горивата остават непроменени, като най-масовият бензин А-95 Н се продава за 1852.80 лева за 1000 литра, а бензин А-98 Н се търгува на цената от 1945.20 лв./1000 л.
Цената на евродизела остава на нивото от 1,908 лв./1000 л., докато промишленият газьол се продава по цената от 1.864.80 лв./1000 л.
Промяната е във връзка с динамиката на пазарната конюнктура на петролните продукти.
Неделчо Съботинов
на 23.11.2007 в 12:28:52 #6Колега, аз спорих с теб за цената на бензина, ако е ставало дума за дизела извинявай получило се е недоразумение. Аз ползвам бензин и следя най-вече неговото движение. Дизелът е по-евтин от бензина в Европа това е безспорно.
Расъл у Расник
на 23.11.2007 в 11:57:47 #5Неделчо Съботинов Регистриран на: 27.09.2006, 13:58 ============================================ Аааа...Убеди се най-накрая за това, което ти говорех преди няколко дни...А направи ли си справка за дизела в Украйна дали е 70 ст.?
Неделчо Съботинов
на 23.11.2007 в 11:32:21 #4Акцизът за 1000 л. дизелово гориво е 535 лв., а за 1000 л. бензин е 635 лв. Така че въпреки по-ниския акциз за дизела, цената му е по-висока. Не знам за международните цени на дизеловото гориво, но гледам в справките на АА Roadwatch, че в Европа цените на дизела по бензиностанциите е по-ниска от тази на бензина. За мен единственото обяснение на по-високата цена на нафтата в България е по-силното и търсене и спекулативното й (не толкова пазарно ориентирано) покачване от търговците.
+
на 23.11.2007 в 11:22:29 #3Цената на едро на бензина е по-ниска от тази на дизела . Цената на международния пазар е също с по-високи цени за дизела . Акциза също е фактор тук в България.
Неделчо Съботинов
на 23.11.2007 в 10:27:03 #2Вайпър, здравей. Колега първо виж в статията, че цената на едро на дизела е по-висока от тази на обикновения бензин А-95, а именно дизел - 1908 лв., бензин - 1852.80 лв. Второто което играе роля при по-скъпия дизел е неговото по-голямо търсене в последно време. Повечето нови коли, а и по-стари такива се купуват основно TDI (дизел), защото са по-икономични, а до скоро нафтата беше и по-евтина. Те за разлика от бензиновите коли, които минават на газ, не могат да избягат от дизеловото гориво и то се търси много повече отколкото бензина. По тази причина спекулативно цената на дизела по бензиностанциите се качи с 10 ст. над бензина.
Viper
на 23.11.2007 в 09:51:55 #1Може ли някой да ми обясни защо по бензиностанциите дизела е по-скъп от бензина, след като цената на едро на бензина е по-голяма от цената на едро на дизела???