Проектите са за неземеделски дейности и създаване на микропредприятия в селските райони по мерките 311 и 312 от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР). Общият размер на одобрените субсидии е 20 329 030 лева. Повечето предложения са в сферата на селския туризъм, съобщава ДФ "Земеделие".

Кандидатите ще изградят семейни хотели и купят мебели, оборудване и туристически велосипеди. Някои от тях ще монтират басейни, вътрешни и външни джакузита, беседки и барбекюта.

В една от къщите за гости ще бъде построено помещение за дегустация на вино, а друг кандидат ще достави и монтира вкопана биологична пречиствателна станция. Със субсидии по ПРСР ще бъде създадена и спортна база с 14 легла и 60 места за хранене.

 

Проектите за фотоволтаични централи предвиждат доставка на оборудване, подготовка на терен за монтаж на съоръжения, монтаж на носещи конструкции за фотоволтаични панели, и други.

Сред проектите извън селския туризъм и производството на енергия от слънчева светлина има такива за строеж на ветеринарна клиника със зоомагазин, на работилница за ремонт на селскостопанска техника, както и на фурна за хляб.

Ще бъде създаден и цех за бетонови изделия, както и закрита компостна площадка. Други два проекта предвиждат купването на специализирана строителна техника, пътнопочистващи машини и машина за събиране и извозване на смет.

ДФЗ ще представи схемата „Възстановявания при износ на селскостопански продукти"

На 15 май 2012 фонд „Земеделие" организира събитие за популяризиране и увеличаване на активността по схемата за износ на селскостопански продукти към трети страни. Целта е настоящите бенефициенти и потенциалните кандидати да се запознаят с възможностите за износ извън ЕС.

ДФ „Земеделие" прилага схемата „Възстановявания при износ на селскостопански продукти" от приемането на страната ни в ЕС на 1 януари 2007 г. Търговците на птиче месо и яйца за износ извън ЕС обаче проявяват интерес към нея едва в началото на 2010 г. Основните трудности за кандидатстване на българските производители и търговци по схемата са намиране на контрагенти в третите страни и завоюване на трайни пазари извън ЕС.