Увеличаване на туристите от Русия и на бизнес пътуванията към България през следващите няколко години прогнозира Андре Гриби от Швейцария на среща с Управителния съвет на Съюза на инвеститорите в туризма, съобщи horemag.bg.

Според него ще намаляват туристите от Великобритания, но ще се засилва интересът на българите към родните ни курорти. Потенциалът "Европа" не се използва достатъчно, а това е резерв, който крие значителни възможности за увеличаване на приходите от туризъм в България.

Ще нараства интересът към организиране на семинари и team building в българските курорти. Българският клиент ще става все по взискателен, ще иска разнообразие и ще изисква много по- добро обслужване, защото от ограничен, той се превръща в потребител с много възможности за избор.

Според швейцарския експерт е отминало времето на дългите почивки веднъж или два пъти в годината. Динамичният съвременен човек предпочита да се възползва по-често от кратки пътувания, разпределени през всички сезони. Тази тенденция би трябвало да предизвика промяна в маркетинговата стратегия на хотелиерите. Туризмът все повече има нужда от атракции, и то такива, които правят дестинацията различна от останалите, затова предложенията към туристите трябва да са уникални.

Съветът на г-н Гриби към българските инвеститори е: "Инвестирайте или в ниски сегменти ( тризвездни хотели с добро разположение) или в луксозни ваканционни селища с голф, тенис и спа. Избягвайте всичко останало по средата. Обърнете повече внимание на екстериора и функционалността. Обърнете изключително внимание на мениджмънта на връзките с клиентите. Накарайте клиентите да се връщат при вас. За да се постигне това, поведението на персонала ще бъде решаващо. В близко бъдеще парите ще са в туризма, а не в недвижимите имоти."

Андре Гриби е експерт в туризма и финансите с двадесетгодишен опит в хотелиерството и ресторантьорството, неговата компания Swiss Tourism Management консултира правителства, туристически организации и фирми в Европа и Азия. В началото на май представители на Съюза на инвеститорите в туризма ще проучат швейцарския опит в създаването на брандове, в менажирането на националната реклама и в публично-частното партньорство. В началото на юни швейцарски журналисти ще посетят хотелите на членовете на Съюза на инвеститорите в туризма по Черноморието.