Групата на десетте лидери на световния фармацевтичен пазар към 2016 година ежегодно ще губи до $140 млрд. във връзка с това, че постепенно започват да изтичат патентите на най-популярните лекарства, а на пазара навлизат по-евтини техни аналози.

Описаната тенденция е заключение на анализаторската компания Datamonitor и е цитирана от Ройтерс. Експертите твърдят, че още след две години изтича срокът на редица патенти в САЩ: на  препарата Lipitor на Pfizer, на  Advair на GlaxoSmithKline, на Seroquel на AstraZeneca, на  Plavix на Sanofi-Aventis и Bristol-Myers.

В близките години анализаторите предвиждат намаляване инвестициите във фармацевтиката, тъй като са съмнителни способностите на фармацевтичните компании да изкарат на пазара революционни и скъпи продукти.

През миналата година обемът на световния пазар на лекарствени средства е възлизал на $643 млрд.