Какъвто и празник да се зададе на хоризонта, Google е на първия ред от отбелязващите събитието, като променя логото си, включвайки някакви елементи, свързани с харатера му, пишат от VisionForWeb.com. Всеки един от вас е забелязал, че на паметни дати като рождения ден на Моцарт, Деня на жената или Деня на Независимостта в САЩ, логото се променя и става по-весело. Именно една от тези инициативи наскоро докарва главоболия на популярната търсачка.

Миналата седмица, на 4-ти октомври, Google добавя към логото си изображение на първия изкуствен спътник на Земята, пуснат на тази дата преди 50 години. Идеята е оригинална, но възникват няколко отрицателни настроения у консервативните американци, най-вече в общността около уеб сайта WorldNetDaily. В един от материалите, публиквани в сайта се споменава, че Google систематично игнорира американски празници като Деня на ветераните (Veterans Day) или Деня на загиналите във войните (Memorial Day), а вместо това отбелязват комунистическите постижения като пускането на Спутник I.

Още през май WorldNetDaily посочват, че Google отново, за девета поредна година, се е отнaся неподобаващо с или Деня на загиналите във войните и не променя логото си, за да отбележи събитието, а за сметка на това промени са внасяни за Китайската Нова Година, Хелуин, Свети Валентин, ирландския празник Свети Патрик и т.н.

В отговор на обвиненията, от Google изпращат официално писмо до собствениците на патриотичния сайт, съпрузите Джозеф и Елизабет Фара, още в 2006 година. В него се споменава, че компанията с удоволствие ще отбележи Деня на загиналите във войните, но изготвянето на логото ще е много трудна задача, тъй като то е прекалено весело за такъв повод. Обосновават се с това, че ако са го направили, ще рискуват огромна критика от страна на американската общност, че се отнасят несериозно към сериозната дата.

В защита на исканията на патриотите застават само от сайта Zombietime, където организират конкурс за лого на Google по случай Деня на загиналите във войните. Организаторите искат да покажат с това, че не е много сложно да се декорира надписа с нещо подходящо. В течение на конкурса се изпращат около 250 различни варианта, най-добрите от които организаторите изпращат до седалището на компанията. От Zombietime не се притесняват от това, че Google празнуват "тривиални и съмнителни празници", но според тях не трябва да се отминават с пренебрежение истински важните дати за американското общество.