Европейската автомобилна конюктура през лятото силно е отслабена, пише „Ханделсблат". Особено през август имаше истински спад, във всички случаи има обяснение за това.

През юли продажбите на леки автомобили са спаднали с 7,3 на сто, през август спадът е 15,6 на сто, съобщиха от Съюза на европейските автомобилни производители.

Причините за това са отслабналото доверие на потребителите и високите цени на горивата, обясняват от съюза.  Volkswagen  остава  според данните на съюза с ръст от 20 на сто на пазарния дял в Европа в автомобилния бранш. Никой друг производител на автомобили не регистрира ръст през август.  На второ място по продажби е PSA.

При BMW спадът е с 16,7 на сто до 50 623 броя. Пазарният дял се намали от 5,3 на сто на 5,2 на сто. При Daimler продажбите спаднаха с 18,2 на сто 59 342 броя. Пазарният дял падна от 6,2 на сто до 6 на сто. 

Акциите на германските автомобилни производители реагираха на числата.

Книжата на „Порше" паднаха с 2 на сто на 82,65 евро. Акциите на „Даймлер Крайслер" и BMW загубиха с 1,5 на сто от стойността си, съответно до 38,30 евро за акция и 27,54 евро за акция. Само акциите на „Фолксваген" се търгуваха без промяна на 206,70 евро. Сред американските производители „Дженеръл мотърс" регистрира намаляване на продажбите с 23,8% на 94 104 броя. „Форд" има спад от 12,6% до 80 982 автомобила. Японският производител на возила „Тойота" продаде с 59 187 автомобила по-малко спрямо юли.