„Реалната стойност на пенсиите намалява за първи път от 2000 г.", предупреждава от първата си страница „Сега"
Замразяването на пенсиите по време на управлението на ГЕРБ е довело до реалното им обезценяване за първи път от 12 години насам. Въпреки постоянните обещания за оптимизация на администрацията, броят на държавните служители се е увеличил. Пенсиите на военни и полицаи продължават да струват на бюджета 2 пъти повече от направените за тях вноски. Това показва отчетът на НОИ за изпълнението на Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване през 2011 г.

Средният месечен размер на пенсиите за 2011 г. е 266.63 лв., което е номинален ръст с 1.2% спрямо 2010 г., когато е бил 263.44 лв. Реално обаче средната пенсия е намаляла с 2.1%, тъй като средногодишната хармонизирана инфлация е 3.4%, отчитат от НОИ. От пенсионната реформа през 2000 г. досега средната пенсия винаги е успявала да надскочи инфлацията. През 2000 г. реалният ръст - разликата между номиналното увеличение и инфлацията, е бил с цели 13%, през 2001 г. - само с 1.3%, но пак нагоре. Между 2002 г. и 2007 г. реалното нарастване се движи между 3 и малко над 5%, с изключение на 2004-а, когато се вдига със 7.1 на сто. През 2008 г. скокът е с 8.7%, а в изборната 2009 г. - с рекордните 14.1%.

През 2011 г. държавата е осигурявала 79 895 военни, полицаи, разузнавачи и други категории привилегировани служители, които могат да се пенсионират независимо от възрастта само с 25 г. трудов стаж до края на м.г. От тази година ГЕРБ вдигна изискуемия стаж на 27 г., но не посмя да им сложи възраст. При тях е отчетено намаление с около 3000 спрямо 2010 г. Внесените осигурителни вноски са едва 214 млн. лв. при 519 млн. лв. разход за пенсиите на 88 640 пенсионери по специалните закони. През 2010 г. разходът е бил под 504 млн. лв. за 88 500 пенсионери. Средният осигурителен доход на тази категория лица минава 1002 лв., докато през 2010 г. е бил 997 лв.
Още от статията на „Сега"

„КАТ задръстен от иззети книжки", пише на първата си страница „Монитор"
Столичният КАТ преля от взети книжки. Голямото количество прибрани документи били заради множеството проведени акции от Пътна полиция за превенция на произшествия на пътя, както и затегнатия контрол. Всеки ден в София около 12 водачи се разделят с документите си, съобщи за „Монитор" началникът на столичния КАТ главен инспектор Богдан Милчев. Така от началото на годината катаджиите прибрали около 1700 книжки, а касите в сградата на Пътна полиция буквално започнали да преливат от натрупаните документи, като стигнали колосалната цифра от над 5500.

„Няма къде да ги държим вече. Чудим се как да пренареждаме касите, за да могат да се съберат. Тъпчем ги по кашоните, за да може да се затвори вратата на сейфа. И всеки ден идват нови и нови.

Докато обработим едните, вече са дошли други, обясниха пред „Монитор" служителките в КАТ, които водят отчета на взетите книжки. От техните сметки излиза, че рекордьори по отнети свидетелства са честите нарушители, които остават без точки в контролните си талони. Те били около 2800-2900 души. Джигитите се борели за първото място с водачите, които са си позволили да се качат пияни зад волана. В касите на столичния КАТ имало и взети документи заради влезли в сила присъди, с които съдът забранявал за определен период от време провинилият се да шофира.

„Вземането и връщането на книжките е един динамичен процес. Ако днес сме прибрали 12 свидетелства за правоуправление заради някакви нарушения, то в същия ден сме върнали други десет, на водачи, които са си изтърпели наказанието", поясни още главен инспектор Милчев. Той обясни, че много шофьори били недобросъвестни и се криели от органите на КАТ.
Още от статията на „Монитор"

„В годината на нова рецесия" е водещото заглавие на „Капитал Daily"
Това, което неофициално се прогнозира от няколко месеца, вече се прави и официално. А то е, че през тази година еврозоната ще изпадне отново в рецесия след 2009 г. В пролетния си доклад Европейската комисия прогнозира, че икономиката й ще се свие с 0.3%, а тази на ЕС ще остане без промяна. Това означава и че тъй чаканото и дълго икономическо възстановяване ще е под формата на латинската буква W.

Забавянето в на континента ще има ефект и върху България - Брюксел свали очакванията си за растежа тук до 0.5%. Това е и най-ниската прогноза, давана от официална институция досега - правителството очаква растеж от 1.4%, БНБ - 0.7%, а Международният валутен фонд - 0.8%. Цифрите освен това са значително занижени в сравнение с есенната прогноза на ЕК, когато очакваният икономически ръст в България за 2012 г. бе 2.3%. Според ревизираната прогноза икономиката ни ще нарасне с 1.9% през 2013 г., като предишните очаквания бяха за 3% ръст. През 2011 г. брутният вътрешен продукт на страната се увеличи с 1.7%. Ефектите от икономическото забавяне в останалата част на Европа вече започнаха да се отразяват и в България, което става видно от спада на износа и забавянето на икономическата активност през първото тримесечие.

ЕК отбелязва, че възстановяването в България се ограничава от слабостта на пазара на труда, задлъжнялостта на корпоративния сектор и спада на строителството. Негативна роля играе и регионалната икономическа несигурност, поради която притокът на чуждестранни инвестиции се е стабилизирал на ниски нива и не подпомага растежа, както е било през последното десетилетие. Като положителна страна на българската икономика се изтъква стабилността на финансовия сектор и публичните финанси, "които не са изправени пред сериозни потребности от корекция в средносрочен план".

Към нова рецесия

Европейската комисия като цяло потвърди междинната си прогноза от февруари, която предвижда икономиката на еврозоната отново да изпадне в рецесия и да се свие с 0.3%. За целия Европейски съюз прогнозата също остава без промяна - тя е за нулев растеж през тази и за 1.3% през следващата година. Комисията очаква наред с ускорението на глобалния растеж да започне и бавно възстановяване в рамките на валутния блок, чиято икономика се очаква да нарасне с 1% през 2013 г.

В миналогодишните си пролетни прогнози Брюксел очакваше растеж от 1.8% за еврозоната през 2012 година. От ЕК прогнозират наред със забавянето на икономическата активност през 2012 г. да продължи и увеличаването на безработицата, съответно с 0.2% в ЕС и 0.5% в еврозоната. Комисията очаква възстановяването на растежа през 2013 г. да подобри ситуацията на пазарите на труда, но прогнозира, че до края на следващата година безработицата ще се задържи на равнища от 10.3% за ЕС и 11% в еврозоната.
Още от статията на „Капитал Daily"

„Доброволци пожарникари ще плащат по-ниски местни такси", разкрива от първата си страница „Труд"
Право на дърва за огрев и намалени или изцяло опростени местни такси може да получат доброволците в бъдещите формирования за справяне с бедствия, пожари и извънредни ситуации. Това пише в проекта за наредба за създаване на доброволните отряди към общините, изготвена от дирекция "Гражданска защита" на МВР. Отрядите са записани в Закона за защита при бедствия, приет през есента на 2011 г. , но досега не са заработили.

За доброволец може да кандидатства всеки пълнолетен гражданин, представил документ за добро психическо и физическо здраве и неосъждан за умишлено престъпление. Необходимо е и съгласие от работодателя за участие на служителя му в отрядите. Доброволци не могат да бъдат и работещи в МВР или в Министерството на отбраната. Бившите служители на двете силови ведомства обаче ще могат да се записват в отрядите и без задължителния за останалите обучителен курс.

Формированията ще се управляват от кмета на града, а членовете им ще са на граждански договор към общината. Отрядите ще могат да се регистрират и като неправителствени организации, за да имат право на дарения от физически или юридически лица, предвижда още наредбата.

Участието в справяне с бедствена ситуация ще се плаща. Ако извънредната сигуация продължава до 10 дни, доброволецът ще получава по 2 минимални часови надници на час работа. В момента най-ниската заплата на час в България е 1,72 лв.
Още от статията на „Труд"

"Ягуарите пребиват комарджии, вземат им печалбата", е едно от водещите заглавия на „24 часа"
Двама братя брутални силоваци и обирджии открили нова ниша в грабежите, като нападали комарджии, щом спечелят от хазарт по-големи суми. Те събирали информация за постоянните клиенти на по-големите казина, проучвали движението на играчите и адресите, а после ги нападали пред домовете им.

При най-жестокия си удар Мартин и Петър Мартинови, известни с прякорите си Големия и Малкия Ягуар, пребили жестоко професионален покерджия и му отмъкнали 30 хил. лева в кв. Лозенец.

Жертвата бил постоянен клиент на казино в хотел в центъра на София, където дори имал собствен сейф. В деня на нападението той взел у себе си по-голяма сума пари, защото на следващия ден отивал на покер турнир в Македония.

Три месеца след грабежа Ягуарите се изплъзвали на МВР, но били разкрити и заловени, след като единият бандит решил да откупи на двойна цена откраднатия от покерджията GSM, който преди това продал в заложна къща.

След ареста им се събират доказателства за другите техни нападения. Братята грабели и продавали наркотици повече от 10 г., като почти винаги "работели" заедно.

Мартинови станали популярни в подземния свят през 2003-2004 г. като най-бруталните биячи в наказателната бригата на нарколейтенанта Радослав Иванов-Темерута. Те дебнели дребните улични дилъри да не продават за други доставчици дрога и наказвали провинилите се с чупене на крайници или рязане с ножове. Когато пък босът на тяхната наркогрупа завземал нови територии, пребивали чуждите пласьори. Именно при такава наказателна акция е арестуван и осъден на 5 г. затвор Петър Мартинов-Малкия Ягуар.

Преди около 7 г. близо до столичната ул. "Опълченска" той с още няколко силоваци нападнал дребен дилър и го пребил почти до смърт. Петър счупил краката на пласьора с бухалка и му взел дневния оборот от неколкостотин лева.
Още от статията на „24 часа"

„Кабинетът на колела за седмица", четем от първата страница на „Стандарт"
Правителството се изнася за седмица извън София. Във вторник кабинетът ще проведе поредното изнесено заседание в Плевен, а на 17 - 18 май министрите ще се съберат в резиденцията "Евксиноград" край Варна. В това време премиерът ще издава заповеди в движение.

Пълен ремонт на местния общински стадион ще се опита да издейства кметът на Плевен проф. Димитър Стойков от предстоящото изнесено заседание на кабинета. "Доплака ми се, като го видях. Няма табло, няма къде да се седне", сподели Стойков. Професорът изчислил, че пълно обновление струва над 4 млн. лева, което е непосилно за общинския бюджет. Плевен може да отдели максимум към 70 хил. лв. за 5 хил. седящи места. Кметът, който е хирург, ще се опита да издейства и пари за медицина. Стойков иска да оборудва университетската болница с линеен ускорител, за който вече е построен бункер. Той ще се използва за лъчелечение на болните от рак в болницата, която е втората по големина в страната. В нея екипът на проф. Григор Горчев с единствения медицински робот "Да Винчи" прави онкогинекологични операции. Това обаче е единствената университетска болница, която няма линеен ускорител, отбеляза Стойков.

В седмия по големина град не е имало масирано посещение на ръководен държавен екип от 1984 г., подчерта кметът. Посещението на министрите съвпада с празника на града, а отсега се вижда, че най-ухажван ще е финансовият министър Симен Дянков. Премиерът Борисов и останалите гости ще открият нова велоалея от центъра на града до парка "Кайлъка". Състоянието на сградата на историческия музей в Плевен също е лошо. През цялото му съществуване досега не е ремонтиран, подсказа за намеренията си кметът.
Още от статията на „Стандарт"

"Близо половината от фирмите вдигат цените на стоки и услуги", обобщава от първата си страница „Класа"
Близо половината от компаниите (47%), действащи на българския пазар, имат намерение да вдигнат цените на произвежданите от тях стоки и услуги, при положение че горивата и електроенергията поскъпнат през лятото. Това сочи експресно проучване на БТПП, поръчано от БТВ. Голяма част от фирмите - 45%, смятат да предприемат мерки за повишаване на енергийната си ефективност. 43% от членовете на БТПП са на мнение, че ще намалят печалбата си заради по-високи цени на енергоносителите, а 9% от анкетираните са обявили, че ще търсят други източници на енергия. Намерения за съкращения на персонала и намаляване на служебните пътувания са обявили 4% от компаниите.

Мениджърите, участвали в проучването на БТПП, са раздвоени по въпроса, дали енергоносителите ще поскъпнат през настъпващото лято. 38% от тях очакват слабо увеличение на цените на енергийните ресурси. В същото време 30% от тях имат очаквания за значително поскъпване. Близо една четвърт от запитаните (23%) смятат, че цените ще останат нестабилни, като се изменят и в двете посоки. Едва 2% са на мнение, че няма да има промяна в цените на горивата и електроенергията. Почти всички фирми (96%) са заявили, че разходите им за енергия се увеличават през първото тримесечие на 2012 г. спрямо съответното тримесечие на 2010 г. При преобладаващата част от членовете на БТПП - 87%, енергийните разходи нарастват и на годишна база. Едва 2% от запитаните отбелязват, че разходите им за енергия са спаднали през първите три месеца на 2012 г.

Изчисленията на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране предвиждат поскъпването на тока от началото на юли да бъде около 10%, а на природния газ - 7-8 на сто. Според експерти обаче предизвикателство пред формирането на новите цени за следващия едногодишен период са тарифите на електроцентралите, тъй като те трябва да плащат квоти за замърсяване на въздуха с въглеродни газове, а отделно ще се увеличи делът на произведената от възобновяеми източници електроенергия, която НЕК изкупува задължително на по-високи цени.
Още от статията на „Класа"

"ЛУКойл България" взе поръчка за нови 100 млн. лв. от резерва", разкрива „Сега"
Единственият доставчик на горива за държавния резерв - "ЛУКойл България", получи поредната крупна поръчка. Компанията ще достави 33 100 тона зимен дизел на резерва за 99.6 млн. лв. Сделката съвсем ще изпили годишния бюджет на държавния резерв. Само за 2 години покрай решението на резерва да обнови всичките си налични запаси от бензин и дизел поради остаряване, "ЛУКойл" е взела договори за около 280 млн. лв. Остава тайна кой и при какви цени купува старото гориво, на мястото на което се доставят пресните запаси.

Това е вторият договор за обновяване на дизел от началото на годината. Държавният резерв вече купи 8163 тона дизел, като плати за него 24.9 млн. лв. И двете сделки се сключват по извънредна процедура, защото правителството реши да купува гориво преди приемането на задължителната по закон програма за обновяване и натрупване на запасите. От държавния резерв обясниха нарушението на закона с невъзможността той да се спази, защото зимни горива се произвеждали само до края на април, а програмата ще е готова по-късно. Така правителството тръгна да се запасява при рекордни цени на горивата.

Резервът тепърва ще купува и обикновен дизел, като за 2012 г. общото количество от това гориво, което трябва да се обнови, е 90 000 тона. Това ще изконсумира целия бюджет на агенцията, който тази година възлиза на 45.6 млн. лв. (за купуване на стоки за резерва са предвидени 35.4 млн. лв., а останалите средства са за издръжка). Освен тези пари обаче резервът разполага и с други приходи, защото при обновяване на запаси има постъпления от продажбата на остарелите стоки. Движението на тези приходи изобщо не се отчита публично.
Още от статията на „Сега"

„Пускат 600 млн. лв. за енергийна ефективност на бизнеса", пише „Монитор"
От днес фирмите, които искат да направят предприятията си по-енергийно ефективни, могат да кандидатстват с проектите си по схемата, станала по-известна като „Зелена икономика". По нея 300 млн. лв. се осигуряват като безвъзмездна помощ по програма „Конкурентоспособност". Още до 300 млн. лв. са предвидени като кредити за фирмите. Посредством Европейската банка за възстановяване заемите ще бъдат отпускани на компаниите, които нямат собствени средства за проекта, от шест търговски банки у нас.

Кандидатстването по схемата, както и последващото изплащане на парите ще става по облекчена процедура, съобщиха от икономическото министерство. Това става, след като по решение на кабинета управлението на програмата беше извадено от Агенцията за малките и средните предприятия и прехвърлено към Министерството на икономиката и енергетиката. Официалното сливане на управляващия орган и междинното звено по ОП „Конкурентоспособност" в Главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност" е днес, като на него ще присъства и премиерът Бойко Борисов. С новата структура съгласувателните подписи при управлението и наблюдението на проектите ще се намалят наполовина - от 24 на 12. Освен това сроковете за изплащане на безвъзмездната помощ ще се съкратят до месец и половина, съобщиха още от икономическото министерство. Досега този процес се бавеше дори над шест месеца.

Процесът на кандидатстване ще бъде облекчен и от гледна точка на апликационните форми, с които се кандидатства. Фирмите ще трябва да попълват едва 15-16 страници, вместо 50-60, обясни преди време икономическият министър Делян Добрев. Тази схема е изключително важна за конкурентоспособността на нашите предприятия, тъй като в момента българската икономика е 89% по-енергоемка от средното ниво за ЕС.
Още от статията на „Монитор"

„До края на юни ще е ясно колко злато има край Трън", прогнозира „Капитал Daily"
Инвестиционното предложение за разработване на златно-сребърното находище край Трън ще бъде готово до края на юни. В момента се правят технологичните изследвания, от които ще стане ясно какво е количеството на металите и кой е най-подходящият метод за производство. Това каза Димитър Димитров, старши вицепрезидент на канадската Euromax Resources, която проучва находището. Компанията наскоро продаде други два свои проекта - "Брезник" и "Ракитово", на "Асарел-Медет" в сделка за 3.5 млн. канадски долара.

Фокус върху "Трън"

Проучванията и на трите площи започва през 2003 г., когато Euromax подава заявления за разрешения. През 2011 г. компанията решава, че има достатъчно данни за "Брезник" и стартира процедура по регистриране на търговско откритие. За "Ракитово" и "Трън" са регистрирани геоложки открития, но все още трябва да се докаже икономическата им стойност.

След продажбата на двата проекта фокусът на компанията в България сега е насочен изцяло върху Трън. Там са идентифицирани седем зони, като в някои от тях освен злато са открити и значителни съдържания на сребро - до 975 г/т. Друг полезен компонент, който е открит, но все още предстои да се докаже дали е изгодно да се добива, е волфрам. Ако технологичните проби дадат положителен резултат, този елемент също ще бъде включен в заявлението за търговско откритие. "В момента не търсим други участъци, проучваме тези седем", каза Димитров. В тях влиза и старата мина "Злата", която е разработвана до началото на 70-те години на миналия век. След като златото поевтинява рязко (до 70 долара/тройунция), тя е изоставена, тъй като добивът е станал неефективен. В момента обаче благородният метал се търгува за около 1600 долара/тр.у.

Уникална площ

"Трън е уникална площ за условията на България, тъй като е от по-различен геоложки тип", обясни Димитров. Рудите там са свързани с гранит и са образувани на много голяма дълбочина. Те са и сравнително стари - на 305 млн. години, докато възрастта на другите известни находища в страната е 70-80 млн. години. Въпреки че съдържанието на металите като цяло ще бъде по-ниско, отколкото в Брезник (където има около 5 г/т злато и 20 г/т сребро), видът на рудата е доста по-добър за обогатяване. "По първоначални данни може да се стигне извличане на 98% от златото, и то при едро смилане, което означава по-ниски енергийни разходи", каза Димитров. Euromax Resources предвижда находището край Трън да се разработва комбинирано - ще има и открити, и подземни рудници. Идеята е да се изгради една обогатителна фабрика за всичките седем участъка, а точното й разположение в момента се преценява от екип от минни инженери и еколози. Идеята за една обогатителна фабрика е възможна за изпълнение, тъй като най-голямото разстояние между участъците по права линия е около 15 км.
Още от статията на „Капитал Daily"

"Доматите скочиха с 43% за година", пише „Труд"
Солено ще излезе шопската салата на българина този сезон. Основната съставка - оранжерийните домати, са поскъпнали с 43%, а вносните с 37% в сравнение с м.г., показа проверка на "Труд" в анализите на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата. В момента на едро доматът върви по 3,36 лв. килото, а вносният - по 2,36 лв. Преди година цените бяха съответно 2,35 и 1,77 лв.

"Причините за поскъпването на доматите са главно две. Първо, липсва евтиният турски зарзават, който често влизаше нелегално в страната и заради неплатеното мито подбиваше цените на родните производители. Смениха го домати от Испания, които обаче са по-скъпи и не могат да понижат цените на родните домати", коментира пред "Труд" Пламен Димитров от управата на Асоциацията на производителите на плодове и зеленчуци.

Производителите имат две хипотези за липсата на турски зарзават на пазара: или митническият контрол по границата е затегнат, или реколтата от домати в Турция е слаба.

Освен това истерията с "Е.коли" и смъртните случаи след консумирани краставици преди година в Германия доведоха до по-евтини цени на зарзавата м.г., припомнят производителите. Сиренето в шопската салата е почти на същата цена като преди година. Миналият май е струвало 4,75 лв., а този - 4,82 лв.
Още от статията на „Труд"

"Добре дошли! С една българска роза от мен!" е водещото заглавие на страниците „Бизнес" на вестник „24 часа"
Бургаското летище посрещна днес първия полет на авиокомпания „Луфтханза" за сезона. Самолетът Еърбъс А 320 със 167 пътници на борда кацна в 10:09 часа. Първите пътници на немския превозвач бяха посрещнати с ароматни български рози, подаръци и туристически пътеводител за Бургас и региона.

През новия летен сезон Фрапорт Туин Стар ще обслужва на летище Бургас общо 128 дестинации в 36 държави в Европа, Азия и Африка. Новите чартърни дестинации, до които ще се изпълняват полети от Бургас през сезон 2012, са: Цвайбрюкен (Германия), Болоня и Рим (Италия).
Още от статията на „24 часа"

"Блокират за секунди сметки на длъжници", четем в „Стандарт"
Данъчните ще блокират светкавично парите на длъжници към хазната в банките. Националната агенция за приходи и Асоциацията на банките в България работят по проект запорирането на сметките на длъжници да става по електронен път, научи "Стандарт".

Целта е това да става по-бързо, а и да се спести бумащината. В момента, ако една фирма има сметки в пет банки, публичният изпълнител трябва да занесе до всяка специално писмо с искане за блокиране авоарите на длъжника. Ако пък не се знае къде длъжникът държи парите си, за блокирането трябва да бъдат уведомени всички банки. След това самата банка трябва да задейства процедура за блокиране на сметките на фирмата в клоновете си в страната.

Има случаи през това време длъжниците да правят опити да опразнят сметките си. Затова идеята е блокирането да става чрез изпращане на електронно искане от страна на НАП. Данъчните пристъпват към блокиране на сметките на длъжници към хазната само в краен случай. Преди това се търсят варианти за разсрочване на дълговете, за да може фирмата да продължи дейността си.
Още от статията на „Стандарт"

"Фирми от три страни с интерес към "БДЖ-Товарни превози", информира „Класа"
Компании от Русия, Австрия и Турция проявяват интерес към приватизацията на „Товарни превози", съобщи вчера министърът на транспорта Ивайло Московски. Той не назова конкретни имена на фирми, но подчерта, че от разговорите му с посланиците на някои държави вече има потвърден интерес от техните страни.

Процедурата за „Товарни превози" вероятно ще стартира следващата седмица. Всички кредитори са спокойни, защото чакат приватизацията. От нейните резултати ще зависят и по-нататъшните ни разговори със Световната банка (СБ). Ако тя не се случи или нещо попречи на нея, сами разбирате, че ще търся някакъв умисъл, коментира министърът.

Не зная дали изобщо ще се стигне до допълнителни съкращения в "Товарни превози".

За „Пътнически превози" моята препоръка беше да се изговорят аргументите на едната страна и на другата страна. Там вероятно има логика да се продължи в посока допълнителни съкращения, тъй като намаляването на броя на влаковете е възможно да доведе до допълнителни съкращения. Респективно пък започват да идват новите спални вагони, така че там ще трябват допълнително хора. Затова е въпрос на разговори да се уточнят нещата, коментира транспортният министър. Той бе категоричен, че в момента основания за стачни действия няма, защото, ако се стигне до нови протести, по думите му това ще докаже, че се пречи на процедурата за приватизация. „Това е животоспасяващо действие за железниците, тъй като щетата, ако не се случи приватизацията или не е успешна, ще бъде огромна.

Както е известно, през миналата седмица отново се заговори за стачка в железниците, след като синдикатите съобщиха за нови съкращения там. Ивайло Московски обаче обяви мораториум върху подобни действия в „БДЖ-Товарни превози". За необходимостта от съкращения в „БДЖ-Пътнически превози" ръководството трябва да изготви икономически анализ и да предостави инвестиционна програма. Едва тогава преговорите между мениджърския екип и синдикатите ще продължат.
Още от статията на „Класа"