Най-много автомобили са били откраднати през миналата година в Италия - 280 000, следва Франция - 243 000 и Великобритания - 211 000. Далеч зад тях на четвърто място е Испания със 118 000 откраднати автомобила
От данните ясно се вижда, че броят на кражбите на автомобили не е съразмерен с големината на държавата и броя на населението.
Най-голямата страна от ЕС, за която и може да се предположи, че ще е с най-много откраднати коли - Германия, е едва на пето място с 90 000 откраднати автомобила.
В Полша, която по население може да се сравнява с Испания, през миналата година са откраднати 30 000 коли, което е почти четири пъти по-малко от Испания.
Тези разлики могат да се видят още по-добре на примера на Чехия, в която са откраднати 21 000 автомобили, тоест 33 пъти повече от България, а населението й е с една трета по-голямо.



USD
CHF
EUR
GBP
Zin
на 16.04.2008 в 10:52:35 #24у нас най малко се крадат коли .. работна ръка не ни остана
Всички на запад отидоха ... 
cigan
на 16.04.2008 в 10:05:48 #23Че какно да им крадеш.Тия дето крадат в Италия си ги пазят.
M6
на 16.04.2008 в 00:44:00 #22A бе най-малко коли се крадат в Куба. Защото просто няма такива, а и ако има някоя барака как да я изкараш от там, на сал или с гумена лодка ? Иначе за Европа БГ е на първо място на глава от населението по откраднати коли от българи, предполагам 25 от кражбите в Испания, Германия и Италия са от българи.
SimoX
на 16.04.2008 в 00:28:49 #21Е това ве4е е върхът!!!!!!! Какъвто народа такива и управниците му! НА ПОСЛЕДНО МЯСТО СМЕ ........З А Щ O T O МУТРИТЕ СА ВИ ЗАСТРАХОВАЛИ!!!!!!! Има лепенки >>>>няма кражби. Няма лепенки>>>>>>нямаш кола!!!!! Но като гледам колко сте кухи........ПРОСТ НАРОД>>>СЛАБА ДЪРЖАВА!!!!!!!!!
A320
на 15.04.2008 в 20:48:45 #20Ами нашите крадци вече действат на територията на цяла Европа и няма смисъл да крадат старите български кошници, тук всеки е голям гявол и се пазаруват 10 годишни кошници. Сметнете пак колко коли се крадат, но съотнесено на броя на новите коли за всяка държава. Много прост крадец трябва да е този който ще открадне 10 годишен Голф!
Неделчо Съботинов
на 15.04.2008 в 19:59:20 #19Е искаш да кажеш, че тук караме масово крадени коли ли?
deep purple
на 15.04.2008 в 19:50:35 #18Ха ха ха,а кой краде в тези държави?Не са ли българи?!!!
Morientes
на 15.04.2008 в 19:45:39 #17Ами в България повечето коли са от Италия, доказан факт е! По точно в автокъщите и тези фирмите които ги продават!
ce
на 15.04.2008 в 19:33:20 #16изключения винаги има, говорим за масовост!!! прави разлика а ако тази статистика е вярна (е аз леко се съмнявам да е 100% вярна), това потвърждава 2 коли на ден откраднати в България това в никакъв случай не е масово а ти с твоята народо психология застрахова ли си колата, ако не вярваш, че има връзка застрахователи кражби (стига да ти е нова колата де)
ce
на 15.04.2008 в 18:50:06 #15EU CITIZEN, значи не паркирай по нанадолнище ;-) щото ще палнат в движение ;-)
ce
на 15.04.2008 в 18:49:11 #14ако паркингите надраскат масово колите, застрахователите после ще надраскат масово паркинджиите. .... :-) затова едва ли ще се случи такова нещо а за Шкода - това съвпада с това, което казах - 10% за местна консумация :-)
EU CITIZEN
на 15.04.2008 в 18:48:12 #13Ако някой успее да запали колата ми докато я краде ще му дам 5 лева. Аз тоя мръсен стартер да му еаадсфасф......
Неделчо Съботинов
на 15.04.2008 в 18:42:27 #12Явно застраховките вършат работа. Само се притеснявам, че от 1-2 години все по-масово започнах да виждам хората да си оставят чисто новите коли пред блока и вече не ползват услугите на платените паркинги. Това може да доведе до наказателни акции от тяхна страна. Като направят няколко набеза по надиране на коли, крадене на тасове и чупене на мигачи и може отново да си спечелят клиенти за паянтовите паркинги. Надявам се да греша, но с тази българска "бизнес" психология се плаша. Колкото за Шкода, за февруари 2008 г. са продали общо 54 000 автомобили и само 5 000 от тях са останали в Чехия. Значи родната им Шкода продава средно 60-70 000 автомобила на собствения си пазар годишно. Останалото е 2 към 1 (Западна - Източна Европа).
ce
на 15.04.2008 в 18:31:15 #11тъй като има поне 3 завода на 3 различни фирми в Чехия и едва 200 000 нови коли продадени за миналата година, е ясно, че нито един от производителите не покрива тези изисквания ;-) вече има ЕУ :-) те продават 100 000 в ЕУ :-) ситурно това е трика а иначе ето в БГ преди да почнат масово застраховките се крадеше много именно от застрахователите (или поне една голяма част от тях) сега сичко като е застраховано именно при тези застрахователи те нямат причина да си го крадат
Неделчо Съботинов
на 15.04.2008 в 18:14:24 #10За да се произвеждат автомобили в една страна, тя трябва да е в състояние да продава над 100 000 автомобила от съответната марка на родния си пазар. Шкода явно успява. Колкото до каското, тук няма нова кола без застраховка каско, докато в Брюксел не сметнах за нужно да я правя, тъй като смятах, че там не се крадат коли. За миналата година, според Евростат, в центъра на Европа (Белгия) са задигнати 24 000 леки коли.
ce
на 15.04.2008 в 18:03:23 #9в чехия се произвеждат и други коли освен шкода, но едва 10% от производството е за местна нужда, но това не е свързано с факта в какво положение авто парка БГ автопарка е по-зле (въпреки гъзарския ни манталитет, или може би зарди гъзарския манталитет ;-) голф 2 голф 3 все още се смятат за адекватни коли) а иначе ще ми е любопитно да проуча и колко от колите в БГ имат авто каско и колко в ЧР например ... защото това също е фактор, който много определя колко ще се краде
Неделчо Съботинов
на 15.04.2008 в 17:43:10 #8Ce, Чехия е производител на Шкода, естествено че се продават повече нови коли там. Освен това страната е в центъра на Европа и е по-развита икономически от нас. Не мога да се съглася обаче, че кола 2001 г. - 2002 г. е както ти я наричаш "таратайка".
ce
на 15.04.2008 в 17:33:50 #7а я сега пробвай със същата статистика например в Чехия, щото с нея се сравняваме, само за 2007 са 194,580 (което е мааалко по-малко от колкото в БГ за 8 години....) и как кола според теб на 8 години я броиш за още нова и провери колко коли са стари в чехия и наистина на колко са години и иди на Горубляне да видиш "новите" коли на колко са години (6-7 годишни, втора ръка твърдиш, пък броиш 8-годишните за нови ....) факт е, че разликата в чехия е много голяма и не се покрива само от разликата в колите, но честно казано 600 коли за БГ ми се струва абсолютна стакмистика защото това значи по-малко от 2 коли на ден ....
boris
на 15.04.2008 в 17:27:09 #6паднаха визите и автоджамбазите се изнесоха
Неделчо Съботинов
на 15.04.2008 в 17:24:12 #5Ето статистика на закупените чисто нови коли в България от 2001 до 2008 г. включително (прогнозни данни за 2008 г.) според сайта на СВАБ. 2001 г. - 13 400 2002 г. - 14 300 2003 г. - 17 200 2004 г. - 25 800 2005 г. - 35 000 2006 г. - 45 300 2007 г. - 55 400 2008 г. - 65 000 (прогноза) Общо: 271 400 чисто нови коли за 8 години. През този период влизат и между 100 000 и 200 000 коли втора употреба годишно, като в последните години средната им възраст е 6-7 години. Никой вече не купува коли 94-95-96 години за първа кола. Я се огледайте сутрин по улиците на София, Пловдив, Варна и Бургас какво става.