За първите 4 месеца на годината, Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) постигна увеличение на средната скорост на движение на пътническите влакове до 81 км/час, съобщиха от дружеството.
При товарните влакове скоростта се е увеличила до около 67 км/час.
Тези стойности са достигнати още в края на 2007 г. и ръководството на НКЖИ продължава да работи в тази насока. Реалното увеличаване на скоростта е с над 2 км/час в сравнение със скоростта на движение на през 2002 г., когато е била около 79 км/час за пътническите влакове и около 65 км/час на товарните.
Броят на участъците с ограничения на скоростта на движение на влаковете е намален с 20%. Така общата дължина на местата с ограничение по железопътната мрежа към днешна дата са около 400 км, докато през 2002 г. е била 496 км.
Приоритетна задача през 2008 г. за ръководството на НКЖИ е реализирането на две програми за намаляване на времето за пътуванията в направленията София-Пловдив-Стара Загора-Бургас и София-Владая-Перник. Успоредно с тях, НКЖИ ще работи за осигуряване на условия за устойчив график за движение на влаковете и намаляване на съществуващите ограничения на скоростта и за останалата част от железопътната мрежа на България.
НКЖИ е създадена през 2002 г. като национална компания за поддържане и управление на железния път и съоръженията от жп мрежата на страната. Компанията е и един от най-големите бенефициенти по Оперативна програма „Транспорт" на Европейския съюз. Тя ще реализира проекти на стойност 580 млн. евро, което е близо около 30% от общия бюджет на европейската програма за страната ни.



USD
CHF
EUR
GBP
sasik
на 16.04.2008 в 12:01:03 #17Няма да имаш време да се напиеш в германски влак пич. Ще пристигне преди да си започнал.
Steppenwolf
на 15.04.2008 в 16:30:04 #16Като казвам "тук" имах предвид Германия.
Steppenwolf
на 15.04.2008 в 16:27:41 #15Казвам ти, че при нас БДЖ е още държавна и ако ви вдигнат данъците може да оправят линиите, така че влаковете да се движат още по- бързо. Тук железопътната инфраструктура е строена с държавни/ данъкоплатски пари.
ce
на 15.04.2008 в 16:24:30 #14Steppenwolf, не че се заяждам, но не каза колко от тези пари отиват за влаковете ;-)
ce
на 15.04.2008 в 16:23:08 #13за напиването съм абсолютно съгласен с 2-ма приятели решихме да посетим градчето Силистра София -> Силистра 12ч сутринта като слязохме там бяхме кьор кютук пияни и Румънските граничари не ни пуснаха на пешеходната граница ;-)
Steppenwolf
на 15.04.2008 в 16:22:46 #12Да го обясня така. В Германия плащаш 100 евро за това, че притежаваш кола всеки месец. Плащаш 20 евро на месец ако имаш радио, 20 евро на месец ако имаш телевизор. Нямаш право да гледаш телевизия и да слушаш радио ако не плащаш. Плащаш мед. застраховка от 60 евро всеки месец, плащаш и осигуровки и данъци. Освен това над 2/3 от домакинствата живеят под наем, а наемите са между 600 евро и 1200 евро за нормално жилище. В Германия собствени къщи имат само пенсионерите.
marana
на 15.04.2008 в 16:20:49 #11продължавам да настроявам, че във германски влак човек не може да се напие така добре, както в български
ce
на 15.04.2008 в 16:19:21 #10само данъците или включваш социалните и здравните осигуровки? защото има голяма разлика ________________ а те са намалили местата с ограничения, не като са ги ремонтирали, а просто са спрели влаковете в тези направления, така хоп се увеличава средната скорост без изобщо да правят нищо :-))
Steppenwolf
на 15.04.2008 в 16:17:34 #9В Германия данъците на живеещ сам мъж са 52% от заплатата. В никой случай не падат под 35%.
Zin
на 15.04.2008 в 16:05:32 #8Steppenwolf: Тоа па .. ай стига се изхвърля!!! Къде данаците са ти 60% то заплатата ... във Франция или в Германия? ... Това не става с данъци! А става с контрол .. а не 90% от пътниците да се возят с поколения гратис! Също става и с морал .. да не се краде от общото .. Става и с закони .. Който краде отива на съд! ... и такива други неща които не са приложими за България
Zin
на 15.04.2008 в 16:01:09 #7Пфффф .. тея хора на кой свят живеят .... какви да тези глупости ... без коментар!
Alexander_I
на 15.04.2008 в 15:55:33 #6Най ме кефи думата "хвърчат"... Без коментар.
Steppenwolf
на 15.04.2008 в 15:50:10 #5Айде стига сте се оплаквали бе да му се невиди. Да ви направят данъците 60% от заплатата и ще имате влакове, които да се движат с 300 км/ч. Вечно недволни....
marana
на 15.04.2008 в 15:35:57 #4пътувах с бдж този уикенд най-ме развесели пълната липса на разлика между първа и втора класа в един дневен влак. само че в първа е по-скъпо и затова имаше свободни места. абе на много неща може да те научи бдж
)
ако си любител на силни изживявания, вземи си едно кило ракия, па се качи на нощния от София за Варна
няма в Европа социални влакове като нашите
)
kaloian
на 15.04.2008 в 15:28:29 #3е че за 5 години е нарастнала с 2км/ч, значи след има няма 1000 години и нашите влакове ще са с над 300км/ч..... кво разправяте бе тука още сме с конските вагони и горим като животни вътре
Brad Mehldau
на 15.04.2008 в 15:24:33 #2Преди някой да се е заял, знам какво е средна и максимална скорост, но те нашите влакове и максимална едва ли могат повече от 120 да направят...
Brad Mehldau
на 15.04.2008 в 15:23:05 #1Смех, смех, смех
Мисля, че някъде в началото на 20-и век парните влакове са достигали скорост от 200км/ч, а сега в някои европейски държави средната скорост е над 300 км/ч, като рекордът го поставиха французите скоро и беше над 550 км/ч...
А ние: 81 км/ч 