Изминалото тримесечие е всичко друго, но не и добро за онлайн-ветерана Yahoo. Интернет -порталът загуби повече от 1/3 от печалбата си, а краткосрочната прогноза е разочароваща. Екипът е съгласен в едно - върховната заплаха идва от конкурента Google.

За третото тримесечие Yahoo съобщава печалба от $158,5 млн. или 11 цента за акция. Това е с 38% по-малко от периода на предходната година, когато печалбата е била $253,8 милиона, а за акция е плащано 17 цента. Причината се търси в нарасналите разходи и нови счетоводни изисквания: опционните плащания за трудови услуги да се отчитат като разходи.

Приходите на портала са 1,58 милиарда долара, или бележат повишение с 19% от 1,33 млрд. за миналата година. След комисионните, които Yahoo плати на рекламните си партньори, от приходите останаха $1,12 милиарда.

Прогнозите за четвъртото тримесечие не са много по-добри, макар че Yahoo традиционно печели най-добре около шопинг-манията на коледните празници, когато и рекламодателите се активизират.

Като се изключат рекламните комисионни, прогнозите на Yahoo за 4-тото тримесечие варират между 1,15 млрд. и 1,27 млрд. долара.

Тери Семел, директор на Yahoo, заяви във вторник, че пътят за изход от кризисната ситуация е „връщането към основите". Обещанието не остана незабелязано и борсовата цена на акциите на Yahoo се покачи с 3%.

Семел оповести, че Yahoo най-накрая е готов с отдавна чаканите подобрения на системата за продажба и прикрепяне на рекламни съобщения към термините при търсене и други Интернет елементи, изобразявани на уеб-страниците

Освен това Yahoo е придобил провайдър на онлайн-маркетинг полезности и е закупил 20%-ен дял в Right Media Exchangе, рекламен базар.
Но промените няма да повлияят на печалбата преди следващата година.

През миналия месец Семел обвини за проблемите на Yahoo спада на рекламите от компаниите за автомобилни и финансови услуги. Известно е, че Yahoo не може да насочва онлайн рекламите си толкова ефективно, колкото Google, и това не е по вкуса на акционерите на Уол Стрийт. Новата платформа на Yahoo с кодово име „Панама" предвижда да намали дистанцията с Google. Покупките на News Corp.'s MySpace.com, Facebook.com и YouTube.com, които Google направи общо за $1.65 милиарда, Yahoo изглежда приема като предизвикателство.

Yahoo все още поддържа сайтовете с най-голям трафик в Мрежата. В края на септември компанията има 215 милиона регистрирани потребители или 16% нарастване спрямо предходната година. Освен това посетителите са посещавали повече от вътрешния контент на портала, разглеждайки 4 милиона уеб страници през третото тримесечие, или с 24% повече от предходната година.

Но тези числа не означават ръст на приходите.
Пазарната стойност спадна с 38%, което означава заличаване на 22 милиарда долара от богатството на акционерите. Акциите на Yahoo във вторник спаднаха с 3% при затварянето на Nasdaq - фондовия технологичен пазар, но после в удължената търговия поскъпнаха с 82 цента, или 3,4%.