В Деня на пивоваря - Илинден (20 юли) тази година се отбелязват три важни юбилея - 20 години Съюз на пивоварите в България, 130 години пивоварна индустрия в страната и 55 години българска пивоварна наука.

Генералният секретар на Пивоварите на Европа Пиер-Оливър Бержерон обяви факти, цифри и новини за европейската бирена индустрия и участието на Съюза на пивоварите в България в проектите на организацията.

На пресконференцията Съюзът на пивоварите в България представи развитието на пивоварния сектор през първите шест месеца на 2011 г. и приоритетите за социалната отговорност на членовете на сдружението. Към настоящия момент работната заетост надхвърля 2 900 души, която сравнена със същия период на предходната 2010 г. показва  от 7%.   По данни на НОИ минималната работна заплата в сектора е 444 лв.

За първите шест месеца на тази година динамичният инвестиционен процес в бранша  се равнява на 27 300 000 лева. Високото качество и разнообразие на продукцията и дългосрочните усилия в развиването на ефективната корпоративна социална отговорност, характеризират съвременния облик на пивоварната индустрия в България.

През първото шестмесечие на 2011 г., членуващите в СПБ пивоварни компании са реализирали 2 436 700 хектолитра (hl) бира. Според използваните опаковки членовете на СПБ са продали най-много бира в  РЕТ бутилки - 58%;  следвани от продажбите в стъклени бутилки - 33%. По данни на Съюза на пивоварите за първи път от три години насам няма спад в реализацията на пиво, който  в пиковите години на икономическата криза достигна общо 15%.

Направените за периода 2006 - 2010 г. вложения в отрасъла  надхвърлят 331 400 000 лева. През последните  пет години пивоварният сектор в страната предложи на своите потребители 17 нови марки и асортименти бира. Само за първите шест месеца на тази година на пазара в България се появиха и новите брандове Desperados, Каменица Пшенично, Каменица Fresh Лимон и  Somersby Cider.

Продължават научните изследвания и публикации по информационната кампания за българската бира, която има за цел да запознае потребителите със суровините, качествата и спецификите на пивото като естествен продукт, както и с ритуалите и традициите на бирената култура.

Съюзът на пивоварите е представителната организация на производителите на бира в страната: "Болярка - ВТ" АД, "Загорка" АД, "Каменица" АД, "Карлсберг България" АД, "Ломско пиво" АД и доставчиците на суровини и материали в сектора.