Автомобилният концерн Daimler са отказва от по-нататъшно разработване на водородни двигатели, стана ясно тези дни на пресконференция в Щутгарт. Представители на компанията коментираха, че водородните задвижващи технологии не са повече неин топ приоритет.
"Цената на батериите непрекъснато намалява, а работа по водородните двигатели остава много скъпоструваща ", каза шефът на Daimler Дитер Цече, цитиран от Auto Motor und Sport.
Допълвайки, че предимствата, които тази технология е имала пред електрическите коли, с времето се изпарява.
Освен това, скъпата и трудна за изграждане зарядна мрежа възпрепятства процеса по развитие и именно това е накарало германците да преосмислят политиката си.
Но въпреки това в края на 2017 или началото на 2018 на пазара ще бъде представена лимитирана серия на кросоувъра Mercedes GLC F-Cell с батерия с 9 кВт/ч и горивни клетки на водород с автономен пробег до 500 км. Този автомобил ще може да се зарежда от електрическата мрежа като нормален хибрид.
Основният фокус на "зелените" разработки сега ще пада върху електрически и хибридни коли. От Daimler коментират още, че напредъкът на батериите и все по-големият им капацитет прави тази технология далеч по-достъпна и смислена.