Със стабилното си представяне и през март, европейският автомобилен пазар отчита ръст от 8,1% до 3,93 милиона единици за първите три месеца на годината.

Данните на агенция JATO Dynamics сочат, че на изключителен интерес, както през изминалия месец, така и от началото на годината, се радват SUV моделите, при които се отчита увеличение в търсенето от съответно 22% и 25%. 

Германският производител Volkswagen продължава да бъде най-продаваната марка в Европа, но това е и марката с най-голям спад в пазарното си участие, като това през март е било най-ниското от септември миналата година.

От агенцията акцентират върху пазарното представяне на марки като BMW, Renault и Fiat, които могат да се похвалят с отличен ръст в пазарния си дял, пише auto-press.net. 

Най-продаван модел в Европа, както през март, така и от началото на годината, продължава да бъде VW Golf. На второ място през изминалия месец се подрежда Ford Fiesta, а на трето е Opel Corsa. В Топ 10 на най-търсените през изминалия месец обаче само три модела регистрират ръст в продажбите си- Peugeot 208 (+4%), Opel/Vauxhall Astra (+18%) и Fiat 500 (+12%). 

Най-продаваният SUV за първата четвърт на годината пък е Nissan Qashqai, който с 66 200 реализирани единици, заема седмото място в класирането.

Снимка 231328

 

SUV модели са и седем от десетте коли, които могат да се похвалят с най-голям ръст в пазарното си участие, като на първо място, в резултат на силното търсене в страни като Великобритания, Германия и Италия, е Hyundai Tucson . След него се подреждат Renault Kadjar, Suzuki Vitara, Fiat 500X.

На силен ръст (36%) през първата четвърт на годината се радват и спортните модели в Европа, като на челно място застава Ford Mustang, след което се подреждат Mazda MX-5 и Mercedes AMG GT.