Японската автомобилна компания Aspark обяви, че е поставила нов световен рекорд за скорост на електрически автомобили. Нейният прототип SP600 ускори до 438,7 км/ч на тестова писта в Германия, съобщават от компанията.

През последните две години рекордът за най-висока скорост на електрически автомобил се държеше от Rimac Nevera, която на същата автомобилна писта ускори до 412 км/ч.

Уточнява се, че прототипът на Aspark (засега) не е сериен модел електромобил, за разлика от Nevera.

Техническите характеристики на Aspark SP600 засега все още се пазят в тайна. Знае се все пак, че електромобилът е оборудван с гуми Bridgestone Potenza Race.

С изработването на Aspark SP600 се е занимавала компанията Manifattura Automobili Torino, която е базирана в град Торино (Италия).

Свръхбързият електромобил по време на тестовия пробег е управляван от германския състезател Марк Басенг, който през 2010 г. със спортния автомобил Pagani Zonda R постави рекорд за обиколка на 21-километровата писта "Нюрбургринг".

Volvo Cars смята да премести производството си на електромобили от Китай в Белгия

Volvo Cars смята да премести производството си на електромобили от Китай в Белгия

Каква е причината за това решение

Строгите ограничения върху вноса на китайски електромобили в САЩ и Европейския съюз почти неизбежно ще доведат до увеличаване на доставките им за страните от Югоизточна Азия - което от своя страна ще засегне интересите на работещите на този пазар японски автомобилни корпорации. Такова предупреждение отправи водещият японски бизнес вестник Nikkei преди дни, коментирайки засилването на западния търговски натиск върху Китай.

В САЩ наказателните мита върху вноса на китайски електромобили ще бъдат увеличени 4 пъти от август и ще достигнат до 100% от цената на електромобила. Такава мярка, според изчисленията на Nikkei, няма да доведе до твърде големи последици, тъй като само 1% от износа на електромобили от Китай отива за Съединените щати. Много по-болезнено за Китай обаче ще бъде решението на Европейския съюз да увеличи митата върху китайските електромобили до максимум от 38% от юли.

Audi ще разработва модели електромобили специално за Китай

Луксозна марка германски автомобили ще разработва модели специално за Китай

Продажбите на германската марка в страната за първото тримесечие са нараснали с 14% на годишна база

В същото време, Nikkei цитира някои експерти, според които до 2025 г. компаниите в Китай ще имат капацитета да произвеждат 36 милиона електрически и хибридни бензиново-електрически превозни средства годишно. В резултат на налаганите ограничителни мерки в САЩ и ЕС, капацитетът за производство на около 20 млн. такива превозни средства може да се окаже "наднормен". В такъв случай, според експертите, този проблем може да бъде решен чрез увеличаване на доставките за китайски автомобили за азиатските страни, където вече отиват около 60% от китайския износ на електромобили и хибриди.

Както написа Nikkei, подобно развитие на ситуацията в сектора ще доведе до конкурентна война с японските автомобилни компании, които имат силни позиции на пазарите в Югоизточна Азия. Например, японските автомобили сега заемат около 90% от пазара в Индонезия. А в Тайланд, Toyota Motor, Isuzu и Honda Motor заемат към 69% от продажбите на нови автомобили. Растящото "настъпление" от страна на Китай неизбежно ще въвлече тези корпорации в "битка" за снижение на цените на автомобилите, предупреждава още Nikke.

Митата на САЩ срещу китайските електромобили ще "ударят" ...  японските автоконцерни

Митата на САЩ срещу китайските електромобили ще "ударят" ... японските автоконцерни

Това вероятно ще се случи след 1-2 години