Американските авиокомпании, които вече се борят с липсата на пилоти и недостига на резервни части, са изправени и пред друг проблем: липсата на нови самолети на фона на забавяне на доставките от Boeing Co. и Airbus SE, пише The Wall Street Journals.

Водещите производители в бранша изпитват затруднения в изпълнението на поръчките за нови теснофюзелажни самолети, които често се използват за вътрешни полети в САЩ и други маршрути на къси разстояния. Поради това авиопревозвачите не могат да увеличат броя на полетите, за да отговорят на нарастващото търсене и да планират своя график, казват топ мениджъри на компании и представители на индустрията.

"Много е трудно за нашия екип да планира", каза председателят на Southwest Airlines Co., Гари Кели.

Говорител на Boeing каза, че компанията работи в тясно сътрудничество със своите доставчици, за да изпълни ангажиментите си към клиентите.

Boeing, в допълнение към проблемите с доставките, също е изправен пред регулаторни затруднения, свързани с самолетите 737 MAX. Компанията очаква одобрение от Федералната авиационна администрация (FAA) за тяхната експлоатация към края на 2022 година.

Ръководството на Airbus също каза, че работи за разрешаване на проблеми с веригата за доставки.

Закъсненията в доставките на Boeing са особено усетени от United Airlines Holdings Inc., които очакваха да получат 53 нови теснофюзелажни лайнера Boeing тази година на фона на плановете за разширяване на дейността, но получиха само седем нови самолета към август.

Акциите на Airbus се покачиха с 0,4% в Париж в понеделник, на Boeing Co. при търговете в Ню Йорк нарастват с 3,7%. От началото на годината книжата на тези компании са поевтинели съответно с 20,6% и 37,6%.