Шефът на Twitter Илон Мъск призна, че управлението на социалната медийна мрежа е било "като влакче в увеселителен парк" и призна за "много грешки" след придобиването на компанията, която преди 6 месеца купи за $44 милиарда.
В интервю за BBC милиардерът призна и за "спонтанността" на сделката, както и за това, че една от основните грешки е решението да се обозначи акаунтът на британската телевизия като "медия, финансирана от правителството".
Мъск обеща да промени обозначението в Twitter на BBC
Националният телевизионен оператор на Великобритания се финансира предимно от годишна лицензионна такса, определена от правителството, но плащана и от отделни домакинства.
Спорът за етикетиране следва по-ранен спор относно подобен ход, включващ американската радио мрежа NPR, която Twitter накратко нарече "свързана с държавата" по същия начин, по който стилизира управляваните от правителството китайски и руски платформи.
NPR спря туитването в знак на протест
Сега Twitter маркира NPR, която има близо 9 милиона последователи, като "медия, финансирана от правителството" и приложи същия етикет към акаунта на BBC.
Мъск изразява дълбоко презрение към новинарските медии от години и наскоро инсталира автоматичен отговор на емотикони на имейли, изпратени до основния медиен адрес на сайта.
В интервюто за BBC бизнесменът коментира и противоречивия ход на Twitter да лиши New York Times от синята отметка, след като компанията отказа да плати, за да я запази.
От 20 април всички потвърдени наследени акаунти в Twitter, които са били проверени като автентични при старата собственост на компанията, ще трябва да плащат, за да се абонират за т. нар. Twitter Blue.
Една от причините за това, казва Мъск, е, че той не иска Twitter да насърчава "някаква помазана класа журналисти", които определят какво представлява една или друга новина.
По думите му Twitter вече "ще третира всички еднакво".
Мъск допълва, че времето, откакто пое управлението на компанията през октомври, за него е "най-стресираща ситуация през последните няколко месеца".
"Имаше ли много грешки, направени по този нов за мен път? Разбира се."
Илон Мъск е оптимист относно бъдещето на социалната мрежа, като смята завръщането на рекламодателите за въпрос на време.