След много години и вложени пари за дигитални парчета, музикалната индустрия най-накрая вижда отплата за амбициите си.

Абонаментите за стрийминг услуги скочиха с 50 на сто през изминалата година, надвишавайки 92 милиона броя.

За пръв път от апогея на сидитата приходите на най-големите звукозаписни компании нарастват, пише Bloomberg.

Нещата обаче не са толкова розови за стрийминг компаниите, които доведоха до целия този успех.

Най-голямата от тези платформи Spotify среща големи загуби, докато плаща около 70 процента от приходите си на звукозаписни компании и издатели.

"Почти невъзможно е да ръководиш услуга за музикален стрийминг като печеливш бизнес", коментира бившият диждей и основател на компанията за анализи в индустрията Midia Research Марк Мълиган.

Нито една компания не въплътява проблемите на дигиталната музика като SoundCloud. Неясното й бъдеще се крие в застой при растежа на потребителите и свиване на рекламните продажби.

Платената й услуга, която стартира преди 9 месеца, регистрира слаб интерес с регистрирани под 250 000 потребители.

В крайна сметна преговорите за придобиване на SoundCloun от Spotify се провалиха, тъй като двете страни не се споразумяха за конкретна сума.

Но ако SoundCloud не може да излезе с устойчив бизнес модел, тя ще трябва да намери друг купувач или да набере повече финансиране вероятно на по-ниска оценка от 700 милиона долара, които договори с Twitter, когато компанията инвестира през миналата година в услугата.

Въпреки проблемите, за които се говори, главният изпълнителен директор на компанията Александър Люнг твърди, че услугата се справя добре, отчитайки дори предимство пред конкурентите си Apple Music и Spotify.

Според него това е единствената услуга, която съчетава библиотека от масово харесвани изпълнения с голям каталог от песни, създадени от и за млади личности, които влияят в музиката.

"Трябва да работим сериозно и упорито, за да преодолеем огромните предизвикателства и да преминем през това", допълва Фред Уилсън, който е член на Борда на директорите