Индия ще трябва да инвестира над $10 милиарда в производството на клетки за електромобилни батерии до 2030 година. Страната иска да ускори своята мащабна трансформация на преход към по-чист транспорт, а и да аотговори на глобалното търсене на електрически автомобили. Това показва доклад за преминаването към електрически превозни средства, изготвен от консултантската фирма Arthur D. Little и цитиран от Bloomberg.

Увеличаването на капацитета за производство на клетки е от решаващо значение за Индия, за да отговори на търсенето на литиево-йонни батерии, което ще се увеличи от 3 гигаватчаса в момента на 20 ГВтч до 2030 година.

Липсата на местно производство кара страната да внася 70% от литиево-йонните клетки от Китай и Хонконг, става ясно от доклада.

Apple премества производството си на iPhone от Китай в Индия

Apple премества производството си на iPhone от Китай в тази държава

При най-новия модел се набляга на сигурността

Налагането на електрическата мобилност от Индия не е "обещаващо" и "изостава много от западните пазари поради силната зависимост на страната от вноса и ограниченото местно производство на клетки.

Голямата зависимост от внос прави индийската индустрия за електромобили уязвима към прекъсвания на глобалната верига на доставки и оскъпява допълнително електрическите модели, при които батериите съставляват 40% от общите разходи.

Преходът към зелена мобилност ще помогне на третия по големина източник на парникови газове в света да постигне целта си за въглероден неутралитет до 2070 година.

Колко зарядни станции за електромобили има в България?

Колко зарядни станции за електромобили има в България?

Инфраструктура за зареждане на електромобили продължава да се изгражда най-вече от шепа ентусиасти и компании