Експортът на швейцарски часовници през февруари е спаднал с 3,3% - до 1,65 млрд. швейцарски франка ($1,69 млрд.) в сравнение със същия месец на 2015 година. Това съобщи днес Федерацията на швейцарската часовникарска промишленост.
Според данните на Федерацията, основна причина за този спад е 25 процентното понижение на продажбите на един от най-важните пазари – Хонконг. То не е могло да се компенсира от 22% ръст на третия по величина пазар – Япония. След петмесечния спад на продажбите в САЩ, през месеца се отчита първият положителен полъх – ръст от 2,4 на сто.
В Русия продажбите през месеца са намалели с 25,4% до 14,9 млн. швейцарски франка ($15,3 млн.) в сравнение с предишната година, пише rns.online.
Пропомняме, износът на швейцарски часовници през януари спадна със 7,9% — до 1,52 млрд. швейцарски франка ($1,54 млрд.).
За цялата 2015 година експортът на швейцарски часовници е спаднал с 3,3 на сто – до 21,5 млрд. швейцарски франка ($21,8 млрд.). Това бе първият отрицателен резултат на традиционния за страната отрасъл от 2009 година насам.