Никой не харесва безличните пространства. По необходимост влизаме в тях, свършваме си работата и по най-бързия начин ги напускаме. Супермаркетите от 80-те и 90-те у нас са типичен пример за такива пространства - сиви, безинтересни безкрайни регали с едни и същи продукти (там, където въобще ги има...) с разнебитени колички, сновящи между тях.

Има ги и до днес и да, изпълняват основната си функция на търговски обекти, но те могат да бъдат много повече от това.

Всичко - на едно място

Доказателство са последователните усилия на най-големия ритейлър у нас - Kaufland, да превърне магазините си в своеобразни търговски центрове. На практика това означава отваряне на най-различни партньорски обекти на територията на хипермаркета с цел задоволяване на нуждите на клиентите. Пазаруване на едно място или One Stop Shopping - както се и казва концепцията на компанията.

В нейна подкрепа говорят и данните. По данни на Американската асоциация на ритейлърите над 70% от потребителите предпочитат да пазаруват на едно място, защото това им спестява време и пари, помага им да са по-организирани и ги кара да се чувстват по-верени в избора си.

От пазаруване към цялостно изживяване: Трансформацията на Kaufland

От пазаруване към цялостно изживяване: Трансформацията на Kaufland

Бъдещето на ритейл бизнеса е в разнообразието на стоки и услуги - на едно място и на един паркинг

Българските навици на пазаруване също еволюират и вече за все повече хора е важно да могат да отметнат най-много неща близо до паркинга, на който са оставили колата си. Тук не говорим само за покупки, а и за изживявания.

Така само на територията на магазините и паркингите на Kaufland вече функционират над 500 обекта от 46 различни бранша - аптеки, зоомагазини, дрогерии, магазини за обувки, банкови клонове, места за хранене и т.н. Те имат над 1 млн. потенциални клиенти.

Kaufland ще изкупи български плодове и зеленчуци за над 38 млн. лв. през 2023 г.

Kaufland ще изкупи български плодове и зеленчуци за над 38 млн. лв. през 2023 г.

АгроАкадемия ще подготвя българските фермери за възможностите за изкупуване на продукция и тенденции в ритейл сектора

"Определено клиентите ни оценяват това, което получават. Има много проучвания, които показват, че хората предпочитат да пазаруват всичко от едно място. Първо това им спестява време и пари, но им помага също така да са по-организирани и ги кара да се чувстват по-уверени в избора си", коментира пред Money.bg Петя Владимирова, директор "Централни отдели" и член на УС на Kaufland България.

Индивидуален подход

Наскоро Kaufland направи поредна стъпка в тази посока като откри с концерт на паркинга на обекта си в столичния кв. "Крива река" street food концепцията Quartal Station с 9 обекта за хранене, направени от рециклирани корабни контейнери.

Снимка 615577

Източник: Kaufland България

Проектът, реализиран съвместно с лидерите в уличната храна у нас - Quartal, е на стойност от близо 1 млн. лева. По думите на Владимирова устойчивата концепция на кулинарния парк съвпада изцяло с ESG политиката на компанията - както от екологична, така и от социална гледна точка.

Екипите на Kaufland и Quartal

Източник: Kaufland България

Екипите на Kaufland и Quartal

Владимирова е категорична, че One Stop Shopping концепцията върви ръка за ръка с индивидуалния подход за всеки филиал - къде се намира, какви са неговите посетители и какви партньори биха били най-интересни за тях. Така постепенно всеки един от магазините на ритейлъра заживява собствен живот, кореспондиращ със социалната среда на района или града, в който се намира.

Какво предстои

През 2023 г. 8 от хипермаркетите на Kaufland ще бъдат модернизирани, ще продължим да разширяваме значително броя и вида на услугите, които предлагаме на клиентите си. Ще продължим да подкрепяме и стартиращи компании - такива успешни примери вече имаме в наши магазини в София и Варна. Ще продължим, както и досега да подаваме ръка на български компании, посочва още Петя Владимирова.

Снимка 615579

Източник: Kaufland България

Преди броени дни отвори врати и първият ритейл парк на веригата - в Сандански. На над 5000 кв.м площ около съществуващия хипермаркет се появиха още обекти - на производителя на обувки Mat Star, магазин за дрехи, играчки и домашни потреби PEPCO и българската аптека "Витания". И трите бранда отварят магазини за пръв път в града. Инвестицията във външната ритейл зона е за над 2 млн. лева.

Kaufland ще инвестира над 20 милиона лева в модернизацията на 13 обекта

Ритейлър Nº1 у нас инвестира над 20 милиона лева в модернизацията на 13 обекта

Компанията развива своята One Stop Shopping концепция с повече стоки и услуги на едно място