Българските производители са успяли да реализират износ на продукцията си в чужбина на стойност над 32 млн. лв. благодарение на партньорството си с Lidl, съобщиха от компанията. Данните включват месеците от януари до септември. За периода се отчита 12% ръст спрямо 2019 г., сочат данните.

Расте и броят на артикулите - от 111 през 2019 г. до 144 през настоящата година. Те достигат до 23 международни пазара, на които Lidl работи.

Сред новите български продукти, които тази година за първи път реализират износ чрез Lidl, е премиално говеждо месо Black Angus и аржентинско пасищно - бургери и стекове. Само за два месеца доставчикът на премиалното месо "Тандем Попово" - един от дългогодишните партньори на веригата, успява да изнесе продукция за над 380 хиляди лева в три европейски държави - Словакия, Унгария и Гърция.

Друг успешен пример на висококачествен български продукт, който тази година също реализира износ за първи път, са плодове в шоколадова глазура - продукт под собствената марка на Lidl - Mister Choc Limited Edition. Сладките изкушения се произвеждат от "Виктория нутс" ЕООД и ще бъдат част от предложенията на веригата за Коледа в цели 18 европейски държави. Само тази акция е на стойност над 1 милион лева, като подобна се планира и за Великден 2021 г.

"Нашата подкрепа към българските производители е устойчива и дългосрочна - работим заедно вече 10 години, а за последните 8 ежегодно осигуряваме достъп на нашите български партньори до европейските пазари. Вярваме, че тази възможност е още по-значима за тях предвид тежката ситуация и кризата, в която се намираме. Позитивният ръст на износа, който нашите български партньори отбелязват, дори и в тази трудна година, е свидетелство за ползите и ефективността на съвместната ни работа", заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Lidl пуска за първи път в България дигитална касова бележка

Lidl пуска за първи път в България дигитална касова бележка

Тя ще бъде част от новото мобилно приложение за лоялност на компанията