Германските марки като Mercedes, BMW и Audi изградиха репутацията си на доставчици на съвършени инженерни автомобили, луксозни интериори, авангардни технологии и най-вече - доста високи цени.

Но все по-често същите гиганти в производството на автомобили се опитват да пробият и на пазара на по-евтините коли.

В стремежа си да увеличат обемите си и да достигнат до по-голяма част от пазара на нови автомобили, марки, които навремето се грижиха само за по-високия стандарт на пазара, сега избират по-малки и по-евтини модели.

Това е продължаващ експеримент, който обаче не винаги е много сполучлив, пишат авторите на CNBC.

Автоиндустрията е пред катастрофа: кой е най-способен да оцелее?

Автоиндустрията е пред катастрофа: кой е най-способен да оцелее?

Какво се случва с автомобилните компании, когато не произвеждат автомобили

BMW и Mercedes по различни поводи се опитваха да предлагат автомобили от по-нисък клас и съответно по-ниски цени с надеждата да привлекат по-млади и не толкова заможни купувачи.

Но някои от тези проекти, включително компактното BMW 318ti compact и Mercedes 320 sport coupe, не издържаха.

Въпреки това премиум и луксозните автомобилни производители продължават да се опитват и мнозина сега предлагат няколко модела в долния край на ценовия диапазон.

Увеличаването на броя на автомобилите, които компаниите продават като цяло, е ключова цел за всички по-големи автомобилни производители. Това е особено важно сега, след като компаниите са изправени пред необходимостта да правят големи инвестиции в нови и скъпи технологии като електрификацията и автономни автомобили. Пандемията от коронавируса също засилва тази нужда - заради спадането на търсенето и платежоспособността на хората, по-евтините модели коли започват да изглеждат все по-привлекателно за по-голям обем хора.

Автоиндустрията в Европа дава работа на 14 милиона души. И сега тя постепенно спира работа

Автоиндустрията в Европа дава работа на 14 милиона души. И сега тя постепенно спира работа

Три от най-големите автомобилни производители затварят общо 35 завода заради епидемията

Напрежение обаче се наблюдава и при премиум марките автомобили. Някои производители разделят своите основни и първокласни линии на различни марки. Toyota например продава своите автомобили от по-висок клас зад емблемата Lexus, а Ford и General Motors произвеждат Lincoln и Cadillac. Дори Volkswagen може да отдели своите автомобили, повече предназначени за обикновените купувачи, от по-елитните такива, които могат да се предлагат под марките на Audi и Porsche.

Mercedes и BMW нямат отделни основни марки. Следователно те трябва да работят само с една марка. И това крие рискове.

Според някои вътрешни лица в автоCadillacмобилната индустрия рискът се заражда в това, че опитвайки се да достигнат до всяко кътче на пазара, тези марки биха могли да разредят своята висококачествена гама автомобили. Това засега е само хипотеза, но възможността от подобно свиване е напълно реална.

Преди подобни опити да могат да бъдат оценени обаче, първо трябва да се оцени пазарът. А това може да стане най-добре, след като вълната на коронавируса премине и търсенето отново се вдигне. Не е ясно обаче дали автомобилният пазар някога ще бъде същият отново.

30% срив на продажбите на нови автомобили в България

30% срив на продажбите на нови автомобили в България

Спад има в цяла Европа, като това е най-лошото начало на годината от 2013 г. насам