Ако тайният план на Facebook за нова криптовалута проработи, една компания от Уолстрийт вижда огромен потенциал, пише CNBC.

Както вече стана ясно, без много шум социалната мрежа работи по нова криптовалута, която ще се превърне във възможност за мултимилиардни приходи, смятат от Barclays. Според анализатора Рос Сандлър до 2021 година Facebook може да успее да увеличи приходите си с $19 милиарда само благодарение на "facebook coin". Най-консеративната прогноза гласи, че дигиталната валута ще донесе поне $3 милиарда.

Очаква се, че социалната мрежа ще използва криптовалутата за разплащания в WhatsApp, според източници на Bloomberg и The New York Times. Самата тя ще бъде вързана за обменния курс на традиционни валути. Facebook не коментира.

Защо най-голямата социална мрежа в света иска да се превърне в копие на китайското суперприложение WeChat

Защо най-голямата социална мрежа в света иска да се превърне в копие на китайското суперприложение WeChat

Пътят обаче далеч няма да е лек

Една от големите пречки пред навлизането на bitcoin (и един от големите плюсове на криптовалутата, според други) е именно огромната волатилност. Разширяване на дейността на Facebook в областта на плащанията ще даде нов тласък на социалната мрежа. "Всеки опит за изграждане на стабилен източник на приходи извън рекламата ще бъде радушно приет от инвеститорите", казва Сандлър.

Първоначалните амбиции на социалната мрежа да включи метод за плащане датират от преди десетилетие. Още през 2010 година компанията пусна виртуална валута, наречена Facebook credits. Потребителите трябваше да "обменят" традиционна валута във виртуална, за да могат след това да я ползват да покупки в различни приложения и игри.

Сега обаче обхватът ще бъде разширен и Facebook дори може да използва новата криптовалута за местни трансакции между физически лица. P2P плащанията отскоро са част от приложенията за Android и iOS, но изискват регистрирането на дебитна карта и са възможни само за САЩ.

Предизвикателствата пред компанията ще са огромни, особено при спечелването на доверието на потребителите, но Сандлър допуска, че ако Facebook успее, "няма причина компанията да не навлезе и в областта на потребителските заеми".