Поглъщането на "Банка Пиреос България" е третата по ред консолидация, която "Пощенска банка" успешно осъществи. Консолидацията приключи на 18 ноември 2019 и бе извършена в рекордно кратки срокове - за 5 месеца. След обединението "Пощенска банка" вече разполага с още по-широка клонова мрежа в цялата страна от над 200 офиса. Пазарният ѝ дял е над 10% по размер на активи, кредити и депозити на българския пазар и очакванията са тя да заеме трето място по размер на кредитния портфейл с обем от 7.5 млрд. лв. и по размер на депозитите - с 9.3 млрд. лв.

Успешното приключване на третата по ред консолидация (след поглъщането на ДЗИ Банк и на клона на "Алфа банк") бе отбелязано на 26 ноември с едновременното откриване на три дигитални офиса в три локации на София - в Paradise Center, в The Mall и на ул. "Бели Дунав". Те бяха открити едновременно от трима топ мениджъри на "Пощенска банка" - Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на УС, Димитър Шумаров, изпълнителен директор, главен финансов директор и член на УС, и Асен Ягодин, изпълнителен директор и член на УС. Интерактивна инсталация на декоративно дърво, което "оживя" по време на събитието с помощта на специално създаден 3D мапинг, представи символично синергията между технологиите и грижата за природата, заложена във философията за развитие на Пощенска банка.

"След обединението с Банка Пиреос "Пощенска банка" вече е още по-голяма, по-силна и по-динамична институция, която затвърди позицията си на системен участник на пазара и на компания с иновативен дух, която не просто следва тенденциите, а ги създава. Клоновата ни мрежа стана по-широка и започваме да я трансформираме, за да постигнем още по-добро клиентско изживяване, което е основният ни приоритет. С новите си дигитални клонове надграждаме добрите практики на Пощенска банка по отношение на обслужването и осигуряването на отлично потребителско изживяване в контакта с нас. В проучване, което направихме с Гемиус, над 80% от потребителите споделиха, че все още предпочитат личната консултация с банков консултант за спецификите на продуктите. Тази идея залегна в трансформацията на нашите офиси. Фокусът се измества от традиционните банкови услуги към персоналната консултация на клиента и предлагането на гъвкаво решение на конкретните му потребности, което е силата на Пощенска банка. Рутинните операции пък се изнасят в зоната за самообслужване, което е голямото удобство за клиентите, защото им пести време и е модерно и практично решение за тях. С новата концепция на нашите офиси за пореден път доказваме, че в "Пощенска банка" сме иновативни, модерни и успяваме да предлагаме добавена стойност за клиентите и обществото", заяви Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на УС на "Пощенска банка".

С тези думи тя се обърна към гостите на събитието в Paradise Center и символично "преряза" дигиталната LED лента, с което официално откри иновативния клон. Речта ѝ беше предавана на живо в останалите два нови центъра на банката, в които с речи и "прерязване" на дигитални ленти се включиха Димитър Шумаров и Асен Ягодин.

С иновативно събитие, което се проведе едновременно в три локации, "Пощенска банка" официално откри пилотните си дигитални офиси от ново поколение. Така тя поставя началото на процес по цялостна трансформация на своята още по-широка клонова мрежа.

Концепцията на новите офиси е подчинена на стремежа за отлично потребителско изживяване в контакта с институцията. Тя съчетава, от една страна, обособяване на зони за самообслужване, в които клиентите могат сами да извършват бързо и лесно различни операции, а от друга - залага на по-отворен, уютен и модерен интериор. Новата концепция за офисите на Пощенска банка отговаря на очакванията на съвременните потребители за повече бързина и удобство в банковото обслужване и възможност за по-обстойна лична консултация с банков експерт, който може да предложи конкретно финансово решение.

В трите нови клона на "Пощенска банка" има обособени дигитални зони за самообслужване, банкомати с депозитни функции и големи сензорни (touch-screen) екрани с информация за актуалните предложения на банката и условия по банкови продукти. Там клиентите могат сами да извършват справки, да плащат битови сметки, да правят преводи с Western Union и да сменят своя ПИН код. Те също така имат възможност да внасят и теглят от сметките си в банката като използват ATM с депозитна функция. Потребителите могат да получават актуална информация за продукти и услуги на банката директно на големите сензорни екрани в офисите и така да помогнат за намаляване на ползването на хартия. Поетапно зоните за самообслужване на Пощенска банка ще разширяват предлаганите възможности като ще включват и транзакции между сметки, кандидатстване за кредит и други банкови услуги.