Продажбите на автомобилният гигант Volswagen оцеляха в Eвропа след разразилия се скандал около вредните емисии на колите на германския производител. През октомври групата е отчела почти незабележим спад от 0,5% на лансираните на пазара возила на годишна база или с малко над 1300 броя надолу, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Най-значителен е спадът при Seat – с 11,4%. През последните седем години брандът натрупа сериозен дефицит от 1,39 млрд. евро, като това показва, че проблемите на испанската марка са от доста време и нямат общо със събитията около групата на Volkswagen през септември.
Леко намаление с 2,6 на сто има при продажбите на Skoda, като през октомври регистрираните нови автомобили от тази марка са 46 854 броя. Почти неусетен е спадът при Volswagen с 0,2 на сто до 136 125 броя.
От друга страна изненадващо или не, най-сериозен ръст от близо 14 на сто през миналия месец е имало на продажбите на луксозните Porshe до 5666 броя. Увеличение е отчетено и при Audi – с 4,1 на сто до 63 565 броя.
Данните на ACEA показват, че има слабо намаление в цената на акциите на групата на Volkswagen. През октомври 2015 г. в сравнение със същия месец на предходната година те са с 0,8% надолу.
По-притеснени обаче трябва да са от Opel Group, тъй като само за година продажбите на бранда Chevrolet са се сринали с 81,1% на годишна база, като през октомври са продадени само 69 броя от тези коли. Намаление има и при Opel с 2% до 67 285 броя коли реализирани на пазара.
На другия полюс са конкурентите на Volswagen от Daimler, които могат да се похвалят с особено голям интерес към техните Smart автомобили. Продажбите им показват рекорден ръст от 215% през октомври, като в Европа са били регистрирани 8878 нови такива коли. Добри резултати имат и моделите Jeep на Fiat Chrysler, като техните продажби са скочили със 74,4 на сто до 7091 броя.
Като цяло повечето автомобилни производители отчитат добри резултати в Европа, което се дължи на засиленото търсене. През октомври 2015 г. регистрираните нови коли са с 2,9% нагоре, като пазарът запазва нарастващата тенденция за 26-и пореден месец. Най-много нови коли през периода са купували в Италия – с 8,6% повече; и в Испания – с 5,3% повече.
Резултатите в България също са обнадеждаващи с ръст от 15,4 на сто на годишна база, като продадените нови автомобили през десетия месец на годината са 1941 броя при 1682 броя през същия период на предходната.