Матиас Мюлер, главен изпълнителен директор на Volkswagen Group очаква автомобилният производител да спечели отново доверието на своите клиенти, изгубени  след дизеловия скандал. През януари компанията вече е отбелязала ръст на месечните продажби.

"Ние сме доста уверени, че ще си възвърнем доверието на нашите клиенти,  на обществеността и на акционерите ни, ще имаме по-добра 2016 година", каза категорично Мюлер пред агенция DPA, , когато бе попитан дали скандалът оказва влияние върху продажбите и временните работни места.

Глобалните продажби на марката VW нараснаха с 2,8% до 521 400 единици през миналия месец, стимулирани от скока с 15% в Китай, най-големия пазар за немския производител, въпреки че доставките в Европа и в САЩ все още бележат спад, където дизеловият скандал оказва най-силно въздействие. Продажбите на марката в Европа намаляха с 3,1% , а в Германия е регистриран спад от 5,2%. Новите регистрации в  САЩ отидоха надолу с 15%, пише Auto Motor und Sport.

Като се позовава на ситуацията в САЩ, където автомобилният производител все още не е предложил окончателно техническо решение за почти 600 хиляди автомобила, засегнати от дизеловия скандал, Мюлер заяви: "Със сигурност ще бъдем губещи в САЩ".

Продажбите на концерна, в чийто състав влизат общо 12 марки, включително луксозното подразделение Audi и производителят на спортни автомобили Porsche, скочиха  с 3,7% до 847 800 единици през януари, след като концернът публикува първия си спад през миналата година от 2002 г. насам.