През септември 2019 г. търсенето на нови леки автомобили в Европейския съюз се увеличи с 14,5%, за да достигне общо 1,2 милиона бройки. До голяма степен този силен ръст от година на година е резултат от ниска база за сравнение, тъй като регистрациите спаднаха значително през септември 2018 г. (-23,5%) след въвеждането на стандарта WLTP, отбелязва Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA)..
Миналия месец всички държави членки на ЕС отчетоха ръст на автомобилните продажби, с изключение на България.
Четири от петте основни пазари в ЕС дори отбелязаха двуцифрено покачване на продажбите: Германия (+ 22,2%), Испания (+ 18,3%), Франция (+ 16,6%) и Италия (+ 13,4%). За разлика от тях, в Обединеното кралство възстановяването на пазара беше много ограничено (+ 1,3%), тъй като свързаната с Brexit несигурност продължи да влияе върху доверието на потребителите.
Общо през първите девет месеца на годината регистрациите на нови автомобили в ЕС са намалели с 1,6% в сравнение със същия период на предходната година. Въпреки възстановяването на търсенето в Европейския съюз през септември, Германия (+ 2,5%) беше единственият основен пазар, който постигна положителни резултати досега за тази година. Най-силен годишен спад отбеляза Испания (-7.4%), следвана от Обединеното кралство (-2.5%), Италия (-1.6%) и Франция (-1.3%).
През септември българският автомобилен пазар отбелязва солидно понижение от 8.6%, като са продадени 2 522 нови коли при 2 758 същия месец година по-рано. Като цяло за деветте месеца на 2019 г. у нас са регистрирани 26 894 нови автомобила в сравнение с 26 443 единици за същия период на миналата година - ръст от 1,7 на сто.