Френският производител на автомобилни гуми Michelin отчете днес 13 процентен ръст на годишната си печалба. Основен фактор за това е слабото евро, което е помогнало да се компенсира засилващата се конкуренция от страна на китайската продукция в сектора.

Чистата печалба е нараснала до 1,17 милиарда евро през 2015 г. при приходи от 21,1 милиарда евро, отбелязали ръст от 8,4 процента. По-голямата част на увеличената печалба се отдава на благоприятни изменения на валутния курс, макар понижаването на цените да съкрати стойностния обем на продажбите с 715 милиона евро.

"По-ниските цени на суровините оказват дефлационен натиск върху определени сектори. Китайските марки настъпват на всички глобални пазари с много ниски цени н а продукцията”, отбеляза шефът на френската компания Марк Анри, цитиран от Reuters.Годишните резултати на Michelin се оказаха на равнището на очакванията на анализаторите, съгласно данните на Inquiry Financial.

Операционната печалба е нараснала с  19 процентов до 2,58 милиарда евро, или до 12,2 процента от продажбите, при 11,1 процента година по-рано.

От Michelin съобщиха, че очакват ръст в обема на продажбите и операционната печалба и през 2016 година. Според компанията, търсенето на гуми за леки и товарни автомобили ще се увеличи в Европа и Северна Америка, оставяйки практически без изменение на много развиващи се пазари.