Собственикът на PDD Holdings, компанията-майка на световноизвестната онлайн платформа за търговия Temu, вече е най-богатият човек в Китай според Индекса на милиардерите на Bloomberg. Благодарение на състоянието си от 48,6 млрд. долара Колин Хуанг измества от лидерската позиция известния като "краля на бутилираната вода" Чжун Шаншан. Собственикът на Nongfu Spring се задържа на първото място повече от 3 години.

Лидерството в класацията се дължи в голяма степен на променящите се навици за пазаруване в Китай, коментират анализатори. Хуанг е и първият представител на технологичния свят в последните години, който заема престижната позиция, след като правителственият натиск върху бизнеса повлия негативно върху потенциалните конкуренти като Alibaba Group на Джак Ма.

AliExpress, Temu и Shein: Китай подготвя своите търговски гиганти за още по-силна световна експанзия

AliExpress, Temu и Shein: Китай подготвя своите търговски гиганти за още по-силна световна експанзия

Трансграничната електронна търговия се превръща в приоритет на правителствено ниво

Колин Хуанг е представител на новото поколение китайски предприемачи, които започват кариерата си, черпейки световен опит и знания направо "от извора". Той има магистърска степен от университета в Уисконсин, а две години след завършването си се връща, за да подпомогне създаването на Google в Китай.

Идеята за създаването на PDD, собственик и на една от водещите онлайн платформи за търговия със селскостопански стоки Pinduoduo, идва през 2013 година, а концепцията му е не просто да предлага евтини стоки, а да остави у потребителите усещането, че са сключили изгодна сделка. След известен срив в периода 2020-2021 година, породен от държавните мерки срещу технологичните компании в страната, Хуанг се оттегля и всичко изглежда с предизвестен край.

Снимка 656930

Източник: GettyImages

Тук обаче на сцената се появява Temu, предлаганата от холдинга услуга извън пределите на Китай, която, след стартирането си през есента на 2022 година, бързо зае водещи позиции в сегмента в САЩ. Там тя таргетика успешно средностатистическия американец, предлагайки му евтини, ценоводостъпни продукти, доставяни директно от Китай.

Така през 2023 година PDD отчете около 248 млрд. юана (35 млрд. долара) приходи, което представлява 90% скок спрямо 2022 г. Пазарният успех както в Северна Америка, така и в Европа предизвика очаквано негодувание сред производители и търговци, които изискват адекватни мерки, за да могат да спасят конкурентостта на бизнеса си.

Ще унищожат ли Temu и Shein търговията с дрехи и обувки у нас

Ще унищожат ли Temu и Shein търговията с дрехи и обувки у нас

Браншова организация призовава държавата да вземе мерки срещу китайските платформи за бърза мода