Основателят на китайската компания за онлайн търговия PDD Holdings, позната по света като компанията-майка на Temu, вече не е най-богатият човек в Китай. Колин Хуанг зае престижното първо място преди по-малко от месец, измествайки от лидерската позиция дългогодишния "властелин" Чжун Шаншан, наричан често "краля на бутилираната вода".

Как обаче се стигна до този негативен сценарий?

В понеделник PDD претърпя тежък удар - цените на акциите на компанията паднаха с почти 30% след представянето на разочароващи приходи за второто тримесечие на годината. Това, калкулирано в точна сума, доведе до "изчезването" на около 14 млрд. долара от нетното състояние на младия китайски предприемач.

Собственикът на Temu вече е най-богатият човек в Китай

Собственикът на Temu вече е най-богатият човек в Китай

Колин Хуанг измества от лидерската позиция известния като "краля на бутилираната вода" Чжун Шаншан

Второто тримесечие на годината отчете резултати под прогнозите на анализаторите. Вицепрезидентът по финансите Джун Лиу призна, че темпът на нарастване на приходите се е забавил и тази тенденция вероятно ще продължи поради конкуренцията и външните фактори, които затрудняват бизнеса. Компанията обаче заявява, че е готова да понесе краткосрочни жертви, тъй като инвестира в дългосрочни планове.

Промяна в потребителските нагласи?

Всъщност, PDD не е единственият китайски онлайн търговец, чийто резултати не покриват очакванията, пише Forbes. Това е напълно разбираемо на фона на икономическата криза в страната и намаляващите доходи на домакинствата. Alibaba на Джак Ма също отчете спад на приходите с почти 29% през юни, а пък JD.com не постигна предварително заложените финансови параметри месец по-късно.

През юли CNBC публикува материал, посветен на любопитна, но напълно реална тенденция в азиатската страна, която в известна степен може да обясни тези резултати. Според медията младите потребители спестяват все повече, особено сравнено със своите предшественици. Дори концепцията за минимализъм в разходите се е превърнала в модна тенденция в социалните мрежи, наречена "revenge spending" (спестяване за отмъщение).