Норвежкият телекомуникационен оператор Telenor ASA, който присъства и на българския пазар, отчете 8% спад на приходите от абонаментни планове и мобилен трафик през периода от юли до септември.

Въпреки продължителната предизвикателна ситуация на пазара, операторът най-накрая отчита стабилизиране на абонаментната си база у нас след три тримесечия на спад.

Към края на третото тримесечие на годината абонаментите са били със 7% по-малко спрямо същото ниво на миналата година.

Печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация за периода е намаляла с 2 на сто, тъй като по-ниските приходи не са били напълно компенсирани от намаляването на оперативните разходи.

Капиталовите разходи са били свързани предимно с разгръщането на нови сайтове и обновления на магазините.

Приходите на годишна база са се увеличили с 9,1% през третото тримесечие на годината. Те възлизат на 772 млн. крони (161,35 млн. лева) спрямо 707 млн. крони през 2014 г. (148 млн. лева). За първите девет месеца на 2015 г. печалбата на Теленор у нас е нараснала с 6,5% до 175,36 млн. лева.

„Успешното превръщане на нарастващия мобилен трафик в ръст на приходите остава наш основен приоритет", заяви главният изпълнителен директор на Теленор България Стайн-Ерик Велан.

Като цяло норвежкият телеком отчете нетна загуба от 1,77 млрд. крони (около 370 млн. лева) за третото тримесечие на годината спрямо 2,59 млрд. крони за същия период миналата година, предаде MarketWatch.

Компанията очаква растеж на приходите за годината от около 5 на сто. По-рано Telenor предвиждаше годишен растеж между 5 и 7 процента.