Веригата супермаркети за хранителни стоки „Фантастико" пусна собствен онлайн магазин. Компанията използва ebag.bg като ексклузивен партньор за продажбите си по интернет, съобщава специализираното издание за бързооборотни стоки „Регал".

"Еbag.bg официално започна да работи на 15 май и в момента предлага над 5000 артикула бързооборотни стоки за клиентите в София. Покриваме около 95% от основните хранителни категории", казва Иван Александров, управител на еbag.bg.

Шест години той е управляващ директор на дигиталната агениця ilyan.com. После решава, че е време за нещо ново и различно и около година работи по този проект. "Основното беше, че аз лично мразя да пазарувам, да отделям два-три часа за тази рутинна дейност през уикенда, вместо да правя нещо интересно", обяснява той.еbag.bg се опитва "да хване" планираните седмични поръчки и така да освободи време на хората.

Александров потърсил "Фантастико" за партньор, "защото са българска верига, гъвкави са, достатъчно са напреднали технологично и с надеждата, че ще оценят перспективността на проекта". Както и се случило.

Дистрибуцията се осъществява от онлайн магазина. Екипът е разработил и софтуера за разпределение на доставките. За сайта са ползвали готов темплейт- с цел да останат ресурси за по-важни неща.

Анализът на партньорите показал, че съществуващите проекти в България работят на принципа - ако нещо ви липсва, ние можем да ви го доставим експресно, но на цена с 20-30% над тази в магазина. Те обаче искали да обхванат планираните седмични покупки и затова избрали цената в онлайн магазина да е еднаква с тази във физическия "Фантастико", както и да се следват промоциите в него.

За първите три седмици от съществуването си онлайн магазинът е изпълнил около 100 поръчки. "Таргетът ни е чрез евag.bg онлайн продажбите ни да достигнат 5% от всички продажби "офлайн" за срок от година и половина две", казват от веригата.