Търговците на дребно все повече се насочват от магазините си към онлайн пространството, където се борят, за да станат още по-конкурентни, предлагайки по-малки периоди за доставка и още разнообразни опции. Но се изправят пред един проблем.
Компаниите инвестират милиарди долари, за да се съревновават с Amazon при поръчките през интернет, но по-голямата част от традиционните търговци на дребно все още не намират най-изгодния начин за онлайн бизнеса си, пише CNBC.
Според нов доклад на JDA Software and PwC едва 10 на сто от участвалите в проучването 350 фирми печелят пари от онлайн поръчки. Търговците са засегнати от големи разходи по доставките, покачващи се нива на върнати поръчки и необходимата работна ръка.
Резултатите от проучването подчертават деликатния баланс, при който търговците на дребно се опитват да задоволят нарастващите изисквания на клиентите си и да защитят маржовете си. А на този фон Amazon съумява да компенсира разходите си за доставка чрез своята платформа.
"Търговците на дребно сега трябва да балансират между ефективността и рентабилността на каналите за реализация, които предлагат, и удовлетвореността на купувачите", коментира вицепрезидентът за глобалната стратегия на за търговия на дребно към JDA Лий Гил.
62 на сто от анкетираните пък посочват, че планират повишение на минималната сума за поръчка, при която клиентите получават безплатна доставка до дома през следващата година.
Други 55 процента от търговците на дребно заявяват, че ще вдигнат минималната стойност за поръчка, необходима за услугата, при която клиентите вземат на място от магазините поръчаните артикули.