Двeте нови автомобилни фабрики на Tesla в Тексас и Берлин са на загуба от милиарди долари, защото прекъсванията във веригата за доставки и предизвикателствата при производството на батерийни клетки ограничават способността на компанията да увеличава произведената продукция. Това заяви Илон Мъск, цитиран от Reuters.
Заводите, които бяха открити в Германия и САЩ по-рано тази година, са "огромни пещи за пари", коментира главният изпълнителен директор на Tesla в интервю за клуба на собствениците на Tesla - Tesla Owners of Silicon Valley.
През последните месеци Tesla се сблъска с няколко предизвикателства, включително по-високи разходи за доставчици и логистика на фона на рязко ускоряващата се инфлация. Правителствените ограничения заради COVID-19 в Китай също ограничиха производството в най-големия по обем завод на компанията в Шанхай.
Тази пролет Tesla започна да доставя и компактни спортни автомобили Model Y, произведени в най-новите ѝ заводи, но по думите на Мъск увеличаването на производството в тези предприятия се оказва трудно. Основната пречка са доставките на батерии.
Tesla планира да спре по-голямата част от производството в завода си в Шанхай през първите две седмици на юли, за да работи по надграждане на обекта и да увеличи производството си.
По думите на Мъск фабриката в Берлин е в "малко по-добра позиция от тази в Тексас", защото е започнала да използва традиционните батерии 2170, произведени там.
"Последните две години бяха абсолютен кошмар от прекъсвания във веригата за доставки и все още не сме излезли от него", поясни Илон Мъск.
Голяма грижа на Tesla е това как да поддържа заводите работещи, за да плаща на хората и да не фалира, допълни милиардерът.
Припомняме, че преди няколко месеца Tesla започна производството във фабриките в Германия и Тексас, като и двете имат решаващо значение за развитието на водещия производител на електрически автомобили.